تبلیغات

آیا تا به حال تصور کرده اید که اگر بخواهید در تلویزیون ۲۴ ساعته تبلیغ کنید چه هزینه ای را باید بپردازید؟ اگر فکر کنید که میلیون ها دلار، در این صورت حقیقت را نگفته اید. یک برنامه مستقیم تلویزیونی ۳۰ دقیقه ای در سراسر جهان بیش از یک میلیون دلار ارزش خواهد داشت که بستگی به ایستگاه تلویزیونی و تعداد تماشاچیان دارد. اما از طریق شبکه جهانی اینترنت قدم بسیار بزرگی در زمینه تبلیغات تجاری برداشته اید. با کمی تلاش و سرمایه گذاری کم، شما می توانید تجارت کوچک خود را جهانی کرده و در وب به فروش برسانید.جهت پی بردن به اهمیت تبلیغات در وب باید بدانیم که بیش از ۷۵ میلیون نفر استفاده کننده از اینترنت هستند که تعداد آنان هر روزه رو به افزایش است. سخن این است که در قرن ۲۱ راه تجارت برای هر شخصی از طریق آگهی در اینترنت ممکن است.

تبلیغات اینترنتی به مفهوم عام آن یعنی هر نوع فعالیت برای معرفی محصول و خدمات در اینترنت می باشد و محدود به مورد خاصی از روشهای موجود نمی باشد مگر آنکه صراحتا خلاف آن ذکر شده باشد.در ایران حدود ۴۰ سال قبل تلویزیون را “رسانه نوین” خطاب می کردند. این “رسانه نوین” در روزهای نخستین حضور خود برای کسب محبوبیت باید کارایی خود را اثبات می کرد. تلویزیون اثبات کرد و هم اکنون تقریبا در هر خانواده ای یک دستگاه تلویزیون وجود دارد. این وضع برای اینترنت هم باید اتفاق بیافتد. به عبارت دیگر اینترنت هم باید بتواند کارایی خود را به اثبات برساند. همه می پرسند که آیا اینترنت نیز می تواند؟

می خواهیم بدانیم اگر مدیری از خود بپرسد، آیا تبلیغات اینترنتی برای مجموعه من کارایی دارد، پاسخ چه خواهد بود؟
اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتاده است.
لذا می توان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه.

چرا تبلیغات در اینترنت؟

اینترنت خیلی زود جای خود را در بین رسانه های عمومی باز کرد . ماهیت اینترنت به شکلی است که هر شخصی را با هرنوع سلیقه و سطح علمی در خود جای میدهد . اگر کمی به پیرامون خود دقیق شوید میبینید آحاد مردم از قشر های مختلف جامعه ؛ به نوعی با اینترنت سر و کار دارند . جدای از جایگاه آن شخص در جامعه و بدور از دسته بندی های رایج در دنیای حقیقی ؛ دنیای مجازی محفلیست برای هر فرد با هر سن ، هر نگرش ، هر سلیقه و با هر سطح تحصیلات .

تبلیغات در اینترنت مزایای بیشماری دارد که خلاصه وار برخی از آنها را مرور میکنیم :

۱ – ارزان است

هزینه تبلیغات در اینترنت را با هیچ رسانه دیگری نمیتوان مقایسه کرد . مقدار فضایی که برای اطلاع رسانی در اختیار شماست و تعداد بیننده بالایی که آنرا مطالعه میکند ، به نسبت هزینه های آن بسیار نا چیز است . در نظر بگیرید اگر بخواهید فضایی حدود یک صفحه A4 در یکی از نشریات آگهی بدهید چه میزان باید هزینه کنید ؟ این مقدار اطلاعات را در چند ثانیه میتوانید از تلویزیون پخش کنید؟ هزینه تخصیص یک بیلبورد به تبلیغات شما چه قدر است ؟ این هزینه را تقسیم بر تعداد بینندگان آگهی کرده تا به ارزان بودن تبلیغات اینترنتی پی ببرید …

۲ – فراگیر است

به نظرتان در کدام نشریه یا شبکه میتوان تبلیغاتی را انجام داد تا مخاطبین متفاوتی داشته باشد ؟ روزنامه های ورزشی ، سیاسی ، علمی و …. کدام شبکه و چه ساعتی را برای پخش تیزر تلویزیونی خود بر میگزینید . در هر صورت تعداد زیادی از بینندگان و یا در حقیقت مشتریان بالقوه خود را از دست میدهید . ولی همانگونه که ذکر شد اینترنت اینگونه نیست و سلایق و اشخاص مختلفی را در بر میگیرد .

۳ – ماندگار است

در دیگر رسانه ها شما فقط یکبار ( و یا به تعداد خریداری شده ) و در یک روز ( و یا به تعداد روزهای رزرو شده ) دیده میشوید ولی در اینترنت اینگونه نیست . سایت شما همه روزه میتواند دیده شود . ایمیل تبلیغاتی شما گاهی بسته به نوع و چگونگی تبلیغات ، ماه ها و حتی سالها باقی میماند .

۴ – هوشمند است

در اینترنت میتوانید بلافاصله بازخورد تبلیغات خود را ببینید . کاربران را به عضویت در سایتتان دعوت کنید . آمار دقیق بازدید کنندگان را بدست آورید . مشخصات بازدید کنندگان را ثبت کنید و …. همه اینها در صرفه جویی در وقت و هزینه شما برای تبلیغات بسیار مناسب است .

۵ – شبانه روزی است

چه نیرو و زمانی را صرف جوابگویی و معرفی محصولاتتان به مشتریان میکنید . چند ساعت از شبانه روز میتوانید این کار را انجام دهید . ولی سایت شما میتواند در تمام طول شبانه روز پذیرای مشتریان و بازدید کنندگان شما باشد . اطلاعات دقیقی به آنها بدهد و نظرات آنها را ثبت کند . مشتریان به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی برای شما ، جواب سئوالات خود را گرفته و انتخاب خودرا انجام دهند .

۶ – قابل تغییر است

هرگاه که مایل بودید میتوانید اطلاعات سایت ، ایمیلهای تبلیغاتی و بنر های خود را تغییر دهید . مواردی همچون تغییرات قیمت ، آدرس ، تلفن و … هیچ رسانه دیگری تا این اندازه انعطاف پذیر نیست .

برای نمایش تبلیغات خود در سایت اخبار حسابداری ایران با ما تماس بگیرید

phone1

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن
دکمه بازگشت به بالا