طرح حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی از نیمه اسفند آغاز میشود

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه اجرای طرح حذف دفترچه بیمه گامی به سمت کارت هوشمند است، گفت: تا نیمه اسفند سال جاری، تمامی ۳۵ مرکز درمانی تامین اجتماعی این استان این طرح را اجرا می کنند.

به گزارش اخبار حسابداری ایران به نقل از سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمدتقی خسروانی ‌مقدم در نشستی با خبرنگاران درباره اقدامات تامین اجتماعی استان تهران در حوزه درمان همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: اجرای طرح حذف دفترچه بیمه، قدمی به سمت کارت هوشمند است؛ در حال حاضر حذف دفترچه بیمه و روی آوردن به کارت هوشمند دو بحث جدا هستند در حالیکه بسترسازی کارت هوشمند با حذف دفترچه بیمه ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح حذف دفترچه یک طرح ملی است، تصریح کرد: این طرح در ١٩ واحد درمانی استان تهران تا این لحظه انجام شده است و تا نیمه اسفند سال جاری ٣۵ مرکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران ملزم به اجرای این طرح هستند.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه حذف دفترچه بیمه فواید بالفعل و بالقوه‌ای دارد، تاکید کرد: کاهش مصرف برگ دفترچه، تسهیل در پاسخگویی به بیماران سرپایی و همچنین سهولت دسترسی پزشکان به سوابق نسخ تجویزی بیماران در آن مرکز درمانی از فواید بالفعل حذف دفترچه بیمه است؛ امکان تولید بانک متمرکز خدمات درمانی ارائه شده با هدف تسهیل روند تصمیم‌گیری کلان کشوری در حوزه سلامت از فواید بالقوه این طرح است.

دکترخسروانی‌مقدم گفت: طرح حذف دفترچه بیمه در حال حاضر در مراکز درمانی تامین اجتماعی ابوریحان، خاندان حکیم، آزادی، پلی‌کلینیک ٢٢ بهمن، درخشان، باقر‌شهر، دخانیات، طوس، فیروزکوه، پلی‌کلینیک ١٣ آبان، شهید حیدری، درمانگاه شماره ١۵، شهید سلیمانی، شهید دهقانی، پلی‌کلینیک فدائیان اسلام، پلی‌کلینیک مفتح، قدس، دستغیب قرچک و پلی‌کلینیک نسیم‌شهر اجرا شده است.

وی افزود: طرح حذف دفترچه بیمه باعث لینک شدن مراکز درمانی با یکدیگر می‌شود و در قدم نهایی به کارت هوشمند ختم شده که تمام اطلاعات بیمار در آن قرار دارد و این بسترسازی برای هدف نهایی که کارت هوشمند است، کاملا مفید خواهد بود.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: در طرح حذف دفترچه بیمه  ۵٠٠ پزشک مشارکت داشتند .

دکترخسروانی مقدم خاطرنشان کرد: از فواید طرح حذف دفترچه بیمه می‌توان به کاهش هزینه‌ها در قسمت آرشیو تصویربرداری، درقسمت آزمایشگاهی که باعث تسهیل اتصال تجهیزات آزمایشگاهی به سیستم بیمارستان می‌شود و در بحث پرونده الکترونیکی بیمار اشاره کرد.

وی  گفت:اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران ١٠ بیمارستان، دو مرکز جراحی محدود، ١٧ درمانگاه تخصصی و ٩ درمانگاه دارد.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی تهران با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی این استان ٨ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر هستند، تصریح کرد: جمعیت مستمری‌بگیران اصلی و تبعی یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر و جمعیت بیمه‌شدگان ٧ میلیون و ۵٠٠ هزار نفر است که در مجموع ٨ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر می‌شوند.

دکتر خسروانی‌مقدم افزود: در بودجه مصوب سال ٩۵ برای اداره درمان تامین اجتماعی استان تهران، ٩٠٠ میلیارد تومان برای درمان مستقیم و ٣ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان برای درمان غیرمستقیم در نظر گرفته شده است.

وی درباره پرداختی‌های اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران در ٩ ماهه منتهی به آذرسال ٩۵ گفت : حدود ٢ هزار میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم که ١١ میلیارد بابت پزشکان، ۶٨٨ میلیارد تومان برای داروخانه‌ها، ٢٨٨ میلیارد برای پاراکلینیک‌ها و چهار میلیارد تومان برای دیالیز در هر ماه پرداخت شده است.

دکترخسروانی مقدم با بیان اینکه ٢٠ درصد تخت‌های سازمان تامین اجتماعی مربوط به اداره کل درمان استان تهران است، خاطرنشان کرد: در سال ٩۵ تعداد تخت فعال یک هزار و ٨٨۵ تخت بوده است.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران درباره ارائه خدمات درمانی در ٩ ماهه سال ٩۵ گفت: ٩۴ هزار و ۶۶٣ بستری، ۶۴ هزار و ٧٩ عمل جراحی، سه میلیون و ٧٠٠ هزار ویزیت توسط پزشکان عمومی، ٢ میلیون و ٨٠٠ ویزیت توسط پزشکان متخصص، ۵٠٠ هزار ویزیت دندانپزشکی و در مجموع هفت میلیون ویزیت انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانها در راستای تکریم ارباب رجوع انجام می‌شود، گفت: در سال گذشته ١١ میلیارد تومان در بحث هتلینگ در ۴ بیمارستان شهدای ١۵ خرداد ورامین، لبافی‌نژاد، معیری و شهریار هزینه شده ومحورهای هتلینگ بهداشت، خدمات رفاهی، پزشکی و ساختمانی و تاسیسات است.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: در سال جاری، ٩ میلیارد تومان بودجه برای ارتقای هتلینگ مصوب شد که در پنج مرکز هزینه شده است؛ محور هتلینگ در سال ٩۵ ساختمان و تاسیسات بود که شامل بیمارستانهای تامین اجتماعی دکتر لواسانی، شهید رضوی، امام‌رضای اسلامشهر، آیت‌الله کاشانی و ١٢ بهمن بود.

وی از ارائه خدمات رایگان ویزیت، درمان و دارو در روز ٢٢ بهمن در درمانگاه ٢٢ بهمن سازمان تامین اجتماعی خبر داد و یادآور شد: علاوه بر ارائه خدمات رایگان در این مرکز در مسیر راهپیمایی کانکس بحران نیز مستقر بوده و بیماران را ویزیت می‌کند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا