کارگران خواستار افزایش ۲۰هزار تومانی حق مسکن شدند

کارگران خواستار افزایش ۲۰هزار تومانی حق مسکن شدند/

کارگران طی نامه ای به ربیعی رئیس شورای عالی کار خواستار رسیدگی به وضعیت افزایش حق مسکن سال ۹۴ کارگران شده و اعلام کردند: با عدم تصویب این مصوبه ، بسته مزدی ۹۴ کارگران کامل نشده است.

اولین مصوبه شورای عالی کار “افزایش حق مسکن سال ۹۴ مشمولان قانون کار و کارگران از ۲۰ به ۴۰ هزارتومان” بود که هنوز با گذشت۴ ماه در هیئت دولت به تصویب نرسیده است.

افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در شورای عالی کار به تصویب رسیده و طبعاً برای اجرا نیاز به مصوبه هیأت وزیران دارد که پس از تصویب به صورت معوقه چند ماهه باید به کارگران پرداخت شود. با وجود اینکه این مصوبه از سوی ربیعی به هیأت وزیران ارسال شده است اما هنوز به تصویب نرسیده و در این مدت موجبات اعتراض جامعه کارگری را به همراه داشته است.

در طول این مدت اخباری مبنی بر اینکه این مصوبه فعلاً‌ از دستور کار وزارت کار خارج شده است به گوش رسید، اما درکنار این اخبار معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود: دولت مخالفتی با افزایش حق مسکن ندارد، اما به دلیل آنکه دولت هم به تنهایی بیش از یک میلیون کارگر دارد و مباحث بودجه‌ای در آن مطرح است، امکان تأخیر در تصویب آن وجود دارد.

وی افزود: حتماً افزایش حق مسکن کارگران به ۴۰ هزار تومان تصویب خواهد شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد و در این باره اطمینان خاطر می‌دهم که این تصمیم در دستورکار هیأت دولت قرار دارد و درباره آن قطعاً تصمیم‌گیری خواهد شد.

با عدم تصویب این مصوبه ، بسته مزدی ۹۴ کارگران کامل نشده است  و افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در محاق است.

نامه کارگران به رئیس شورای کار و درخواست پیگیری تصویب حق مسکن

ولی الله صالحی درباره آخرین وضعیت حق مسکن کارگران گفت: نمایندگان کارگران به نمایندگی از جامعه کارگری نامه ای را خطاب به رئیس شورای عالی کار نوشته‌اند و درخواست بررسی وضعیت حق مسکن کارگران راداشتند.

وی با بیان اینکه تشکل های کارگری پیگیری تصویب این مصوبه هستند افزود: ما با احتساب افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن به افزایش ۱۷ درصدی دستمزد رضایت دادیم وگرنه امکان نداشت روی این درصد با دولت و کارفرمایان به توافق برسیم.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا