نرخ‌های مالیاتی در سال ۹۳ افزایش نمی‌یابند

taxgov
قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نظام مالیاتی هیچگونه افزایش نرخی را در لایحه بودجه ۹۳ نداشته بلکه برخی نرخ‌ها کاهش نیز یافته است.

به گزاش خبرگزاری مهر، محمد قاسم پناهی در خصوص افزایش درآمد مالیاتی در سال آینده و ارتباط آن با افزایش نرخ مالیاتی گفت: نظام مالیاتی هیچگونه افزایش نرخی را در لایحه بودجه ۹۳ نداشته بلکه برخی نرخ‌ها نیز کاهش یافته است و اعتقاد دارم باید همکاری مودیان بیشتر شود و با افزایش مودیان پایه ها، درآمدهای منطقی را ایجاد کرده و ملاک عمل قرار دهیم.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور  با بیان اینکه در همه نظام های مالیاتی با وجود داشتن اطلاعات، گرفتن مالیات بر درآمد به سمت خوداظهاری پیش می رود، تصریح کرد: در حقیقت داشتن این اطلاعات برای زمانی است که فرد گزارش غیر واقعی از وضعیت خود ارائه دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در اظهارنامه های مالیاتی اطلاعات درست ابراز نمی شود و عملا باید براساس چارچوب های دیگر تصمیم گیری کرد. قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور، افزود: در صورتی که اطلاعات افراد درست باشد، چه لزومی دارد اطلاعات آنها بررسی شود و در دنیا کمتر از ۲۰ درصد مودیان را برای رسیدگی انتخاب می کنند.

پناهی با بیان اینکه مودیانی که فعالیت خود را اعلام نمی کنند، اطلاعات آنها کارشناسی می شود و بقیه بر اساس خود اظهاری است، ادامه داد: اکنون اظهارنامه ها دارای چارچوب خاصی است که مودی باید آن را تکمیل کند و و برای سازمان مالیاتی ارسال نمایند.

وی افزود: مودیانی که در چارچوب قانونی اظهارنامه های الکترونیکی ارائه کردند، می توانند از معافیت ها استفاده کنند و هر مودی که چارچوب را رعایت کند، در روند خوداظهاری قرار می گیرد.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در صورت تامین زیرساخت اطلاعاتی ، دیگر نیاز نیست سازمان امور مالیاتی به دنبال مودیان برود، بلکه با آمار و اطلاعاتی که از وضعیت درآمدها دارد، تصمیم گیری می کند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا