شاخص کل بورس ۱۶۶ واحد رشد کرد

بازار سهام امروز با خودنمایی خودرویی‌ها شاهد سبزپوش شدن اغلب نماگرهای معاملاتی بود. شاخص کل بورس تهران ۱۶۶ واحد رشد کرد.

 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه سال ۹۵، با افزایش ۱۶۶ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۴۴۸ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۷۶ واحدی عدد ۱۳ هزار و ۵۳۵ واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد ۴۶۵ واحدی ۸۷ هزار و ۷۵۴ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۸۸ واحدی عدد ۵۵ هزار و ۱۳ واحد را به نمایش گذاشت  که شاخص بازار دوم با ریزش ۷۵ واحدی به رقم ۱۷۰ هزار و ۸۵۲ واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی روی رقم ۷۹۵ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا بیا ۶۲ واحد، ایران خودرو با ۴۸ واحد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۴۱ واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرد.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با ۶۲ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۵۸ واحد و فولاد خوزستان با ۴۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات بورس امروز تهران به بیش از ۲۴۹ میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۹۹۴  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۵ هزار و ۳۰۲ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان ارومیه، سیمان کارون، اوراق اجاره «صپارس» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بین‌المللی ساروج بوشهر، حق تقدم خرید سرمایه‌گذاری مسکن تهران، مارگارین، فرآوری مواد معدنی ایران، معدنی دماوند، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشورِی، حق تقدم خرید سهام معدنی و صنعتی‌ گل‌گهر بازگشایی شدند.

امروز همچنین پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده شرکت قاسم ایران نیز روی میز فروش فرابورس گذاشته شد.

امروز در بازار سهام، پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله آرمان آتیه درخشان مس نیز به مبلغ اسمی هزار تومان به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری آغاز شد.

امروز در بازار سهام ۱۲.۵ میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

در بانک ملت نیز امروز بیش از ۵ میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

بر اساس این  گزارش امروز گروه خودرویی‌ها همزمان با مصاحبه تلویزیونی یکی از مدیران خودرویی در شب گذشته و تکرار دوباره تفاهم‌نامه‌ها و وعده‌های سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی شاهد شکل‌گیری صف‌ خریدهای مشکوک بود.

در حالی که گروه  خودرویی‌ها از حمایت پررنگ خریداران حقوقی‌ برخوردار نیستند اما فضای شکل گرفته در خودرویی‌ها با توجه به حجم نقدینگی جذب شده در این گروه همچنان با هیجان‌های غیرتحلیلی مواجه است.

در این بین برخورد روند حرکتی قیمت سهام در این گروه با نمودارهای حمایتی باعث شده تا بهانه‌های چارتیستی مبنای تحلیل در این گروه قرار گیرد. هرچند که به نظر می‌رسد پس از نوسانی چند روزه به راحتی صف خریدهای شکل‌ گرفته با توجه به شدت عرضه نسبت به تقاضا واگذار شود.

امروز گروه بانک‌ها نیز به لطف بازارگردان‌ها و حمایت صندوق‌های برگزاری با معاملاتی متعادل اما در دامنه نوسان مثبت قیمتی روبرو شد.

در گروه پالایشی‌ها اما غلبه تقاضا بر عرضه سهام همچنان سهامداران را پرتحرک را به سمت خود جذب کرده است.

در سرمایه‌گذرای گروه توسعه ملی نیز در آستانه اعلام گزارش عملکرد ۱۲ ماهه این شرکت همچنان تقاضای سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بر عرضه سهام هویدا است.

بازار سهام امروز با  دور درجای سهامداران اغلب حقیقی گروه خودرویی‌ها فرصتی برای حمایت از قیمت سهام این گروه به بهانه ایجاد تحرک و شادابی پیدا کرد که به نظر می‌رسد با توجه به خنثی بودن حامیان حقوقی این گروه چندان نمی‌توان به صف‌های خرید شکل‌گرفته در این گروه امیدوار بود.

آنچه بازار سهام این روزها انتظار می‌کشد تحقق خبرها و وعده‌های داده شده پس از برجام و ملموس شدن برخی از رخ‌دادها از جمله موضوع گشایش اعتبارات اسنادی از طریق بانک‌های اروپایی است.

به نظر می‌رسد بازار سهام از نیمه دوم اردیبهشت دوباره نسبت به خبرهای برجامی و برخی رویدادهای تاثیرگذار و اقتصاد کلان سیاسی واکنش معناداری را از خود نشان دهد تا آن زمان بازار سهام در روندی متعادل و خنثی همچنان شاهد نوسان‌های کم قدرت خواهد بود.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا