معافیت مالیاتی منوط به ارایه اظهارنامه در موعد مقرر است

taxgov1

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، درآمد حاصل از صادرات کالا و خدمات از پرداخت مالیات معاف است، اما برخورداری از معافیت مالیاتی منوط به ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است.
محمد قاسم پناهی افزود: مطابق بند (ب) ماده ۱۰۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، اخذ هرگونه مالیات و عوارض از صادرات کالاهای غیر نفتی و خدمات در طول برنامه ممنوع است.
وی اظهار داشت: از آنجا که تبصره (۲) ماده ۱۱۹ قانون برنامه پنجم توسعه، تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر را شرط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی اعلام کرده است، لذا صادرکنندگان کالا و خدمات نیز برای برخورداری از معافیت مالیاتی بایستی نسبت به ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام کنند.
قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور همچنین با اشاره به مصوبه اخیر هیئت محترم وزیران (مصوبه شماره ۱۴۷۲۶۵/ت ۴۹۸۶۷ هـ مورخ ۱۲/۹/۱۳۹۲) خاطر نشان کرد: با صدور این مصوبه، مفاد بخشنامه های ۲۰۰،۱۶۲۱۸ مورخ ۱۰/۸/۱۳۹۱ و ۲۰۰،۲۱۰۱۶ مورخ ۲۵/۱۰/۱۳۹۱ این سازمان، که با توجه به مصوبات قبلی هیئت وزیران صادر شده بود، کان لم یکن اعلام می‌گردد

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا