بررسی اقتصاد ایران توسط طیب نیا و هاشم پسران

tayyeb

 

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی دارایی ومحمد هاشم پسران نامزد جایزه نوبل اقتصاد در دیداری به تبادل نظر در خصوص مسایلی چون نحوه فعال سازی بازار سرمایه، کنترل تورم، اتخاذ رویکرد مناسب در تعیین نرخ سود بانکی و غیره پرداختند.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ، علی طیب نیا و هاشم پسران طی این دیدار، با توجه به شاخص های اقتصاد کلان کشور، به تبادل نظر در خصوص مسایلی چون نحوه فعال سازی بازار سرمایهٰ کنترل تورمٰ اتخاذ رویکرد مناسب در تعیین نرخ سود بانکی و . . . . پرداختند.

این گزارش حاکی است، هاشم پسران در جریان این دیدار به منظور خروج از وضعیت وابستگی به درآمدهای نفتی، بر استفاده مطلوب از ظرفیت های بومی و درونزای اقتصاد کشور از جمله توسعه صنعت گردشگری، به ویژه گردشگری اسلامی، را به عنوان یکی از سیاست هایی که می تواند موجب ایجاد ظرفیت های جدید در اقتصاد از جمله رشد بخش خدمات و صنایع دستی شود، تاکید کرد.

وی با مطلوب خواندن اقدامات انجام گرفته تا کنون از سوی تیم اقتصادی دولت یازدهم در راستای کنترل تورم و جلوگیری از رشد نقدینگی در کشور، کاهش تورم انتظاری در جامعه را یک موفقیت و موهبت بسیار بزرگ برای مسئولان کشور خواند که در اثر اعتماد بازار به شعار ها و رویکرد جدید دولت آقای روحانی در زمینه سیاست های اقتصادی و اقتصاد سیاسی به وجود آمده است.

گفتنی است، هاشم پسران، در رتبه‎بندی وب‎گاه ideas.repec در آوریل ۲۰۱۰ رتبه چهارمین اقتصاددان جهان (با ۴۲۷ امتیاز) را با توجه به تعداد استنادات به مقالاتش به دست آورد. وی همچنین، بنیان گذار مجله اقتصادسنجی کاربردی است؛ و به همراه برادر خود – بهرام پسران – نرم‎افزار اقتصادسنجی Microfit را طراحی و به بازار عرضه کرده‎است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا