تحقق ۸۳ درصدی درآمد مالیاتی

علی عسکری
علی عسکری

 در لایحه اصلاح قانون نرخ معافیت مالیاتی برای همه یکسان می‌شود و طبق آن نرخ مالیات بخش خصوصی نیز یکسان خواهد شد.

رئیس سازمان مالیاتی از تحقق ۸۳ درصدی درآمدهای مالیاتی خبر داد و گفت: در ۹ ماه سال جاری این درآمدها افزایش ۳۰ درصدی دارد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه نشست اقتصاد ایران در مورد رقم بدهی مالیاتی و تعداد ممنوع‌الخروجی‌های مالیاتی اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه، رقم بدهی ممنوع‌الخروجی‌های مالیاتی سال جاری پانصد میلیون تومان به بالا در نظر گرفته شده و رقم یک میلیون تومان نیز بر اساس ماده ۲۰۲ قانون مالیات‌ها است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تعداد ممنوع‌الخروجی‌های مالیاتی در سال جاری نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است، تصریح کرد: امسال تعداد افرادی را که می‌توان ممنوع‌الخروج کرد، کاهش یافته است و بر این اساس یک سوم افرادی که اسامی آن‌ها در لیست ممنوع‌الخروج های مالیاتی بود، حذف شده است.

وی در خصوص یکسان سازی نرخ مالیات بخش دولتی و خصوصی اظهار داشت: در لایحه اصلاح قانون نرخ معافیت مالیاتی برای همه یکسان می‌شود و طبق آن نرخ مالیات بخش خصوصی نیز یکسان خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در مورد رقم درآمدهای مالیاتی در ۹ ماهه ابتدای امسال عنوان کرد: رقم درآمدهای مالیاتی در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است که نسبت به پیش بینی بودجه سال جاری ۸۳ درصد محقق شده است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری بتوانیم ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی که در بودجه برای سازمان در نظر گرفته شده است را محقق کنیم.

وی افزود: همچنین هنوز رقم مالیاتی قانون بودجه سال ۹۳ نهایی نشده است و منتظر نظر مجلس در این زمینه هستیم.

عسکری در مورد تقسیط مالیات‌ها نیز اظهار داشت: تقسیط مالیات‌ها در چارچوب قانون است و سازمان برای برخی از فعالیت‌ها که نیاز به تقسیط مالیاتی باشد این کار را اجرا می‌کند. به عبارت دیگر اگر در جایی مشاهده شود که فعالیت‌های تولیدی با مشکل پرداخت یکجای مالیات‌ها مواجه هستند، در صورتی که اختیارات قانونی به ما این اجازه را بدهد، تقسیط مالیاتی را اعمال می‌کنیم.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا