افزایش حقوق بازنشستگان مطابق با تورم

mostamari

عضو فراکسیون کارگری مجلس٬ با بیان اینکه افزایش حقوق مستمری‌بگیران بازنشسته باید مطابق با تورم باشد٬ گفت: اگر دولت در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان تا پایان سال جاری تصمیمی اتخاذ نکند به‌طور حتم مجلس به این بحث ورود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران”نادر قاضی‌پور” با انتقاد از نادیده‌گرفتن حق بازنشستگان در شرایط کنونی و پایین بودن حقوق آنان در مقایسه با گرانی‌ها و تورم موجود در کشور٬ گفت: دولت باید هر سال مطابق با تورم افزایش حقوق مناسبی را برای بازنشستگان درنظر بگیرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه نباید تفاوتی در دریافت حقوق بین کارگران و بازنشستگان وجود داشته باشد٬ افزود: بازنشستگانی که عمر و انرژی خود را برای خدمت به کشور گذاشته‌اند نباید حقوقی دریافت کنند که کفاف زندگی معمولی را نمی‌دهد.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با انتقاد از نادیده‌گرفتن نرخ تورم در افزایش حقوق مستمری بگیران بازنشسته٬ تصریح کرد: تا زمانی که افزایش حقوق‌ها متناسب با تورم و شرایط اقتصادی کشور نباشد نمی‌توان به شاخص‌های توسعه در کشور نزدیک شد.
وی با بیان اینکه چشم‌پوشی دولت نسبت به مشکلات بازنشستگان به هیچ وجه پسندیده و قابل قبول نیست٬ گفت: در شرایط کنونی که هزینه های زندگی افزایش یافته، بسیاری از بازنشستگان با حقوق دریافتی گاهی در تهیه داروهای مصرفی خود نیز با مشکل روبرو هستند که این با عدالت اجتماعی همسو نیست.
قاضی‌پور با تاکید بر اینکه هیات وزیران و دولت باید هر چه سریع تر در قالب کارگروه‌هایی به بررسی مشکلات بازنشستگان پرداخته و در این راستا به افزایش حقوق آنان اقدام کند٬ افزود: مجلس آمادگی ورود به بحث افزایش حقوق بازنشستگان و کمک به دولت در این باره را دارد.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی٬ با انتقاد از اینکه افزایش حقوق مستمری بگیران بازنشسته همپای تورم مدت‌هاست که از سوی دولت به فراموشی سپرده شده است٬ گفت: دولت، قبل از آغاز سال جدید باید تدابیر مناسبی برای افزایش حقوق بازنشستگان با هدف کاهش مشکلات این قشر اتخاذ کند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا