افزایش ۱۲ درصدی مزد سال ۹۵ قابل قبول نیست

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با تأکید بر اینکه جامعه کارگری با حقوق ۷۲۰ هزار تومانی در یک ماه زندگی می‌کند، گفت: افزایش ۱۲ درصدی مزد کارگران در سال ۹۵ به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

ناصر برهانی، رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفت‌وگویی در واکنش به این سؤال که دولت افزایش ۱۲ درصدی حقوق کارمندان را مدنظر قرار داده و به نظر می‌رسد که برای کارگران هم چنین پیشنهادی ارائه کند، اظهار داشت: اخیراً مباحثی در مجامع مختلف درباره افزایش ۱۲ یا ۱۳ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۵ مطرح می‌شود که موجب نگرانی جامعه کارگری شده است.

وی افزود: این تورم اعلامی توسط مراجع رسمی دولت که با میزان تورم واقعی کشور در تضاد است را جامعه کارگری به هیچ عنوان قبول نخواهد کرد و آنچه که معیشت کارگران را تأمین خواهد کرد، مدنظر نمایندگان کارگران در شورای عالی کار است.

برهانی با تأکید بر اینکه امروز ۷۲۰ هزار تومان حداقل دستمزد کارگران، مخارج زندگی خانواده ۴ نفره کارگری را تأمین نمی‌کند، تصریح کرد: کارگران ما با ۷۲۰ هزار تومان در ماه زندگی می‌کنند، درحالی که هزینه‌های مربوط به پوشاک، حمل‌ونقل، بهداشت، درمان، مسافرت و یا تأمین خوراکی‌های ضروری ماهانه بسیار سرسام‌آور شده‌اند.

وی افزود: موضوع مسکن کارگران بسیار چالش‌برانگیز شده و هزینه‌های تأمین آن برای این قشر زحمت‌کش جامعه بسیار افزایش یافته است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اینکه بعد از ۷ سال شورای اسلامی کار و جامعه کارگری موفق به حضور در سالن همایش‌های وزارت کار می‌شود، گفت: شورای اسلامی کار پس از انقلاب و اوایل دولت نهم، ماهانه در وزارت کار نشست داشتند که این اتفاق بعد از ۷ سال مجدداً رخ می‌دهد.

برهانی خطاب به علی ربیعی وزیر کار گفت: آقای ربیعی خود را نماینده کارگر می‌داند و جامعه کارگری هم با استقبال از حضور ایشان به‌عنوان وزیر کار خوشحال بودند، اما ۴ سال دوره ایشان در حال اتمام است و امیدواریم شرایط برای جامعه کارگری و تأمین معیشت آنان فراهم شود.

وی گفت: کارگران هر روز فقیرتر می‌شوند؛ این مطالب به‌عنوان شعار گفته نمی‌شود، بلکه به‌عنوان دغدغه‌های زندگی آنان مطرح شده است.

منبع» فارس

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا