اگر سازمانی حق بیمه پرداختی را به تامین اجتماعی پرداخت نکند چه باید کرد؟

اگر حق بیمه اختیاری به سازمانی پرداخت شود و سازمان حق بیمه را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده باشد با مدارک کافی می توان به دیوان عدالت کشور شکایت کرد.

پرسش» پدرم راننده تاکسی است و به تازگی متوجه شده سازمان تاکسیرانی شهرمان طی سال های ۸۶ تا ۸۹ حدود ۸ ماه برایش حق بیمه رد نکرده، در صورتی که پدرم حق بیمه را به حساب تاکسیرانی واریز کرده اما سازمان لیست بیمه و پول را به تامین اجتماعی ارسال نکرده است. پدرم خیلی به تاکسیرانی و واحدهای بیمه (رئیس و معاون و …) مراجعه کرده ولی متاسفانه نتیجه ای نگرفته. می خواستم بدانم دقیقا باید چیکار کند؟ به کجا مراجعه کنه؟ باید کجا شکایت کند و روال عادی اداری اش چگونه است؟

پاسخ » در همین زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد:  بیمه رانندگان برون شهری و درون شهری هم به جهتی اجباری و هم به نوعی بیمه اختیاری است و اگر حق بیمه از طرف متقاضی (راننده) پرداخت نشود سابقه ای نیز منظور نمی­شود. مورد مربوط به پدر شما یا به علت نپرداختن به موقع حق بیمه به سازمان تاکسیرانی است و یا از طرف پدر شما حق بیمه مربوطه به تاکسیرانی پرداخت شده ولی سازمان مذکور حق بیمه را به تامین اجتماعی نداده است. در صورت مورد دوم و وجود مدارک کافی باید از طریق شعبه مربوطه و سازمان تاکسیرانی دقیقاً موضوع پرس و جو شود و اگر مقصر تامین اجتماعی باشد باید به دیوان عدالت اداری و اگر مقصر تاکسیرانی است به محاکم دادگستری مراجعه شود.

 

منبع» خبرآنلاین

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا