با کارمند بد قلق چگونه باید کنار آمد!؟

karmand

 

شاید شما هم در دسته مدیرانی باشید که کارمند انی بدقلق نصیبشان شده و مدیریت این فرد برایتان از جمله سخت‌ترین کارهای دنیا می‌نماید، اگر به نظرتان غیرممکن نباشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، کنار آمدن با چنین کارمندانی برخلاف تصور شما نه تنها غیرممکن نیست، بلکه راهکارهای خوبی هم دارد.

آنچه پیش روی شماست، سه راهکار ساده برای این منظور است:

۱. دلیل بدقلقی کارمند را بیابید
اولین کاری که باید انجام دهید این است که دلیل این بدقلقی را بیابید؛ بدین معنا که فکر کنید بینید چه چیزی باعث آزار ذهنی شما شده است و باعث شده به کارمند بگویید بدقلق!
رفتارهایش را پیش خود تجزیه تحلیل کنید و آن را با معیارهای شخصی بسنجید تا ریشه مشکل را بیابید. اول باید صورت مسئله را به صورت واضح داشته باشید، بعد راجع به راهکارها بیندیشید.

۲. در برابرش جبهه نگیرید
بدترین اتفاقی که می‌تواند در این مسیر رخ دهد، جبهه گیری شما در برابر کارمند بدقلق و ناراضی است. اینکه مثل خودش رفتار کنید، مثل خودش عصبانی شوید، مثل خودش گیر بدهید و حتی در پی انتقام باشید. این اقدامات و مقابله به مثل‌ها نه تنها آب روی آتش ریختن نیست که آتش زیر خاکستر را شعله‌ور می‌کند.

از اقدامات و عصبانیت‌های آنی به شدت پرهیز کنید تا بتوانید در فضایی آرام با او صحبت کنید.

۳. برای صحبت با او زمان بگذارید
تنبیه و جریمه بدترین و صحبت و گفتگو بهترین راهکار برای همساز کردن کارمند بدقلق است. برای صحبت با کارمند مورد نظر زمان بگذارید و در آن زمان ترجیحاً به ایمیل و تلفن پاسخ ندهید تا به این ترتیب اولین قدم را برای جلب اعتماد کارمند برداشته باشید.
سپس در فضایی آرام و منطقی با هم صحبت کنید.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا