مزیت‌ها و قابلیت‌های صندوق مکانیزه فروش

sandogh

در راستای شفاف سازی مبادلات تجاری و فعالیت‌های مالی، همسو با اهداف طرح تحول اقتصادی و قانون مالیات بر ارزش افزوده و اجرای تبصره یک ماده ۷۱ قانون نظام صنفی و ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش (POS) مورد نظر سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

صندوق فروش عبارت است از رایانه ای که دارای نرم افزار فروشگاهی بوده و به منظور ثبت اطلاعات خرید و فروش روزانه، نگهداری هزینه و موجودی کالا در یک واحد شغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به توضیح است که هدف از به‌کارگیری سامانه فروش، مدیریت خرید، فروش، هزینه و موجودی کالا توسط صاحبان مشاغل و صدور الکترونیکی فاکتور فروش می‌باشد. صندوق فروش انواع مختلفی دارد که هر حرفه، متناسب با نوع فعالیت خود و میزان بودجه‌اش، مبادرت به انتخاب و خرید آن می‌کند. بنابراین، به خوبی روشن است که صاحبان مشاغل مختلف با هر میزان بودجه می‌توانند به راحتی از این وسیله‌ی ارزشمند استفاده کنند و کارهای خود را با رونق بیشتری به پیش برده و از سردرگمی و خستگی در امور خود به نحو چشم‌گیری بکاهند.

صندوق‌های فروش مزیت‌ها و قابلیت‌های بی‌شماری دارند، که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

الف) مزایا: صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها، بالا بردن دقت و نظم در کار، کاهش درصد اشتباه به پایین‌ترین حد ممکن، سرعت در پردازش محاسبات، شفافیت در ارایه ی خدمات.

ب) قابلیت‌ها: سازگاری ساختار آن با کاربران مختلف، دسترسی به گزارش‌های واقعی روزانه، امکان شناسایی اقلام پرمصرف و پرفروش، تناسب با دفاتر، نرم افزارها و سامانه های حسابداری. لازم به ذکر است که هر سال، با توجه به اولویت‌های در نظر گرفته شده از سوی سازمان، تعدادی از صنوف ملزم به نگهداری این‌گونه صندوق‌ها می‌گردند که بالطبع دستاوردهای بسیاری را به همراه خواهد داشت. شاهین کرم پور

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا