تعیین دستمزد ۹۳ باید به دور از مسایل احساسی باشد

dastmozd

 

یک فعال حوزه کار با بیان این که تعیین دستمزد ۹۳ کارگران باید به دور از هرگونه برخورد احساسی باشد، بر افزایش متعارف دستمزد تاکید کرد.
حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا، افزود: به نظر می‌رسد دولت یازدهم گام‌های مثبتی برای افزایش دستمزد کارگران و کارمندان در نظر گرفته که سقف آن از ۱۸ تا ۲۵ درصد است.
فعال حوزه کار با اشاره به این که بسیاری از واحدهای تولیدی هم اکنون با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند، افزود: شرایط فعلی بسیاری از بنگاه های اقتصادی نامطلوب است و برخی از آن‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.
وی تاکید کرد افزایش نامتعارف دستمزد بسیاری از بنگاه های مشکل دار را با چالش‌های عدیده مواجه خواهد کرد.
حاج اسماعیلی با اشاره به حذف تدریجی تحریم‌ها که از سی‌ام دی ماه امسال کلید خورده است، تصریح کرد این امر وضعیت بازار کار را در سال آتی بهبود خواهد بخشید.
وی در خصوص برنامه دولت برای تخصیص یارانه انرژی به واحدهای تولیدی گفت:با انجام این کار، فشار بر روی واحدهای تولیدی کم می‌شود. متأسفانه دولت دهم علیرغم وعده های مکرر یارانه مصوب بخش تولید را تخصیص نداد.
این فعال حوزه کار همچنین در خصوص برنامه مهار تورم از سوی دولت گفت: بی تردید با انجام این مهم شرایط سال آتی به لحاظ کسب و کار بهتر خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به برنامه دولت برای تخصیص سبد کالا به خانوارها گفت: کمک دولت می‌تواند باری از دوش کارفرمایان بردارد و آن‌ها فقط همان افزایش دستمزدی را که در شورای عالی کار تصویب می‌شود، عملی خواهند کرد.
حاج اسماعیلی تصریح کرد: کمک دولت تکلیفی است که در قانون اساسی بر عهده قوه مجریه قرار داده شده است.
فعال حوزه کار گفت: کمک‌های دولت در قالب سبد ارزاق می‌تواند به معیشت مردم کمک کند و این کار می‌تواند چندین مرحله در سال اجرا شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا