بیمه تکمیلی چیست ؟

آشنایی با مفاهیم بیمه ؛ بیمه تکمیلی چیست ؟

 سازمان‌ها و شرکت‌های موفق برای بالا بردن رضایتمندی کارکنان خود انواع خدمات رفاهی و درمانی را از جمله بیمه تکمیلی برای آنان فراهم می‌آورند. زیرا معتقدند که کارکنان راضی به سازمان وفادار مانده و در جهت تحقق اهداف سازمان گام بر می‌دارند. به همین منظور سازمان‌های دولتی و خصوصی که تعداد کارکنان آن‌ها و افراد تحت تکفلشان بیش از ۷۰ نفر باشند، می‌توانند در جهت دستیابی به این هدف، این گروه را تحت پوشش بیمه نامه درمان تکمیلی بیمه … قرار دهند. با این کار سازمان آرامش و اطمینان را در هنگام بروز بیماری یا حادثه به آنان هدیه می‌کند.

هزینه‌هایی که توسط این بیمه نامه می‌تواند پرداخت گردد، به شرح زیر می‌باشد:
جبران هزینه های بیمارستانی : بستری و جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود (با بیش از ۶ ساعت بستری)، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن.
همچنین جبران هزینه های جراحی مغز و اعصاب (به استثناء دیسک ستون فقرات)، قلب، پیوند کلیه، مغز استخوان و پیوند ریه و کبد حداکثر تا دو برابر تعهد بیمارستانی.
هزینه های زایمان طبیعی و سزارین.

هزینه های پاراکلینیکی شامل موارد زیر:
جبران هزینه های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع سی تی اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکو کار دیو گرافی، رادیوتراپی.
جبران هزینه های مربوط به تست ورزش، نوار عضله، نوار مغز، آنژیوگرافی چشم، نوار عصب. اعمال مجاز سرپایی شامل : شکستگی‌ها، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون، لیپوم، تخلیه کیست و لیزر درمانی.
جبران هزینه های مربوط به رفع عیوب انکساری چشم به میزان ۴ دیوپتر و بیشتر برای هر چشم.
هزینه آمبولانس (داخل شهری و بین شهری) و سایر فوریت‌های پزشکی در صورتی که نهایتاً به بستری شدن بیمه شده در بیمارستان گردد.

در بیمه نامه درمان گروهی، جهت تعداد بیش از ۴۰۰۰ نفر، تخفیف‌های گروهی از ۵ درصد الی ۲۰ درصد اعمال می‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا