تدوین استاندارد های حسابرسی دولتی تا سال ۱۳۹۴

sazmanhesab

رئیس سازمان حسابرسی با اشاره به در حال تدوین بودن شاخص استاندارد های حسابرسی دولتی با همکاری وزارت اقتصاد، معاونت توسعه مدیریت و نظارت راهبردی رییس جمهور و دیگر دستگاه ها، از تکمیل و ابلاغ نسخه نهایی آن در سال ۱۳۹۴ خبر داد.

 به گزارش (شادا)، اکبر سهیلی پور طی سخنانی در کنفرانس خبری روابط عمومی وزارت اقتصاد، با بیان اینکه تدوین استانداردهای حسابرسی از وظایف این سازمان محسوب می شود، اظهار داشت: از سوی سازمان حسابرسی، تاکنون تعداد ۳۲ استاندارد حسابداری تدوین شده و ۹ استاندارد موجود نیز، با توجه به تغییرات شرایط داخلی و بین المللی، مورد تجدید نظر قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است، سهیلی پور در تشریح سوابق عملکرد این سازمان، با اشاره به اینکه سازمان حسابرسی دو سال قبل از رسانه ای شدن پرونده شرکت گروه صنعتی آریا و با توجه به کشف این نکته که شرکت مذکور، مطالبات معوق خود را از محل اخذ تسهیلات جدید جبران می کند، اظهار داشت: همان زمان ما به مسئولان وقت هشدار دادیم که ریسک تسهیلاتی این شرکت بالا است و باید از ارائه تسهیلات بیشتر به آن خودداری شود.

وی افزود: بعد از اثبات صحت پیش بینی ما، از سازمان خواسته شد تا تعداد بیشتری از گزارشات خود تهیه کرده و نسخه هایی از آن را در اختیار مسئولان مختلف قرار  دهد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا