رشد ۷۴ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۲

علی عسکری
علی عسکری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از رشد ۷۴ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

علی عسکری طی سخنانی در کنفرانس خبری روابط عمومی وزارت اقتصاد به مناسبت ایام الله دهه فجر، با اعلام این خبر افزود: این رشد با توجه به عمر نسبتا کوتاه اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده، نشان از قابلیت نقد شوندگی بالای این نوع از درآمدهای مالیاتی دارد.

وی در همین ارتباط، میزان رشد مالیات های مستقیم طی ۱۰ ماهه سال جاری را ۱۶ درصد و متوسط رشد مالیات های مستقیم و غیر مستقیم را معادل ۳۰ درصد اعلام کرد.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه با اشاره به تحقق ۸۳ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور طی ۱۰ ماهه امسال، پیش بینی کرد تا پایان سال شاهد تحقق حداقل ۹۵ درصدی درآمدهای مالیاتی باشیم.
عسکری با اعلام رقم ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای درآمدهای مالیاتی ۱۰ ماهه امسال، این رقم را بیش از کل درآمد های مالیاتی ۱۲ ماهه سال قبل با رقم ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواند.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد، پس از بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ در مجلس، جزئیات این لایحه نیز در مجلس طرح و تا پیش از پایان امسال، به تصویب نمایندگان ملت برسد.
وی بر لزوم شناسایی فعالین اقتصادی در حوزه های مختلف اقتصادی تاکید کرد و گفت: این امر را جزو برنامه کار خود قرار داده و در چند سال اخیر توجه ویژه ای به آن داشتیم.
علی عسکری اظهار داشت: لازمه این کار ثبت نام و اعطای شماره منحصر به فرد برای فعالین اقتصادی است که برای اولین بار در نظام اقتصادی کشور صورت می گیرد.
معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: اکنون این شماره برای تمام اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکل ها اختصاص می یابد و براساس لایحه ای که تقدیم مجلس شد فعالیت افرادی که این شماره را نداشته باشد، غیر قانونی است.
وی با اشاره به ثبت نام ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مودی در این سامانه اظهار داشت: ۳۰۰ هزار مودی باقیمانده نیز باید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
عسکری با بیان اینکه این ثبت نام در دو مرحله صورت می گیرد، گفت: ۹۵ درصد مرحله اول ثبت نام کردند که پس از ثبت نام در مرحله دوم، راستی آزمایی از اظهارات آنها صورت می گیرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا