برخورد با عاملین قراردادهای سفید امضاء

[برخورد با عاملین قراردادهای سفید امضاء]

مشاور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گفت: با عاملان قراردادهای سفید امضاء برخورد می‌شود و کارگران می‌توانند این مسئله را از طریق بازرسان اداره کار پیگیری کنند.

“مهناز آقامحمدی” در حاشیه بازدید از سرای سالمندان “نرگس” خرم‌دره، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قراردادهای سفید امضاء گونه‌ای از قرارداد هستند که در بدو استخدام، کارگر ملزم به امضای آن از سوی کارفرما می‌شود که این مسئله از سوی معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی پذیرفته شده نیست.

وی افزود: با همه کارفرمایانی که قرارداد سفید امضاء از کارگران خود بگیرند برخورد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و کارگران می‌توانند با مراجعه به ادارات کار در شهرستان‌ها و طرح موضوع با بازرسان ادارات این مسئله را مورد پیگیری قرار دهند.

آقامحمدی در خصوص عدم به کارگیری مجدد زنانی که از مرخصی زایمان استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: با کارفرمایانی که از به‌کارگیری مجدد بانوان باردار ممانعت می‌کنند برخورد شده و رای برای بازگشت مجدد کارگر پس از اتمام مرخصی زایمان صادر می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: حضور زنان در مشاغل سخت و زیان‌آور طبق قانون کار، ممنوع بوده و به دنبال اجرای طرحی از سوی معاونت روابط کار هستیم که میزان زیان‌آور بودن این مشاغل به حداقل برسد تا کارگران این حوزه پس از ۲۰ سال بازنشستگی بتوانند به خوبی از این دوران استفاده کنند.

مشاور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در پاسخ به این سئوال که آیا شغل “خبرنگاری” در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود یا خیر، گفت: نمی‌توانم در این مورد نظری بدهم!

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا