افزایش حقوق کارگر نقدینگی را بالا نمی‌برد

dastmozd

افزایش حقوق کارگر نقدینگی را بالا نمی‌برد

شورای عالی کار به توصیه نیاز ندارد

 

دبیر اتحادیه کارگران شهرداری تهران با بیان اینکه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد نیاز به توصیه ندارد، گفت: کارفرمایان همانطور که برای سرمایه خود دل می‌سوزانند باید برای کارگرانی هم که از جانشان مایه می‌گذارند و تولید آنها را حفظ می‌کنند، دل بسوزانند.

عبدالله مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حقوق و دستمزدی که امروز یک کارگر می‌گیرد تنها صرف هزینه‌های زندگی‌اش می‌شود اما متاسفانه دستمزد را سربار کارفرما می‌دانند در صورتی که اگر کار نباشد تولید هم نیست همانطور که اگر سرمایه نباشد تولیدی هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر بیش از حد به سرمایه توجه کنیم و از نیروی کار غافل شویم منجر به شکست اقتصادی می‌شود زیرا انگیزه را از نیروی کار گرفته و کیفیت کار را کاهش داده‌ایم.

دبیر اتحادیه کارگران شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه افزایش حقوق نقدینگی را بالا نمی‌برد، افزود: برخی با نظرات غیر کارشناسی تلاش می‌کنند تا بگویند که افزایش حقوق تورم زاست و نقدینگی را بالا می برد در حالی که نقدینگی زمانی افزایش می‌یابد که بیش از آن چیزی که در اختیار است داشته باشیم و در کارهای دیگر وارد کنیم.

به اعتقاد مختاری تامین معیشت امنیت خاطر و نشاط اجتماعی به دنبال دارد و اگر کارگران حقوق و دستمزد خوبی بگیرند ضمن ارتقای قدرت خرید، تولید هم افزایش می‌یابد و مشکل هزینه تولید کارفرمایان هم از بین می‌رود.

این فعال کارگری درعین حال با بیان اینکه شورای عالی کار به توصیه نیاز ندارد، گفت: جلسات دستمزد شورای عالی کار باید بر مبنای واقع گرایی باشد و واقعیات زندگی کارگران را لحاظ کند؛ متاسفانه هر سال می‌بینیم که هنگام افزایش حداقل دستمزد کارفرمایان می‌نالند اما واقعیت این است که همانطور که کارفرمایان برای سرمایه خود دل می‌سوزانند باید برای کارگرانی هم که از جانشان مایه می‌گذارند و تولید آنها را سرپا نگه می‌دارند، دل بسوزانند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا