مزد منصفانه و کار منصفانه مبنای تعیین دستمزد ۹۳ قرار گیرد

dastmozd

مزد منصفانه و کار منصفانه مبنای تعیین دستمزد ۹۳ قرار گیرد

 

آرش فراز در گفت‌وگو با تسنیم، در راستای برگزاری کارگروه سه جانبه ارتقا قدرت و رقابت پذیری و بهره‌وری اقتصادملی و اظهار نظر‌ها درباره تعیین دستمزد افزود:نمایندگان کارگران تلاش دارند تا دستمزد به گونه‌ای تعیین شود که تقویت قدرت خرید و معیشت مشمولان قانون کار را پیگیری کند.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران درباره برنامه دولت در وزارت کار  برای دستمزد سال آینده کارگران اظهارداشت: بررسی ها نشان می دهد طرح وزارت کار بیشتر تقویت معیشت خانوار کارگری را مدنظر قرار داده است.

فراز با تأکید بر طرح “مزد منصفانه و کار منصفانه”  گفت: تأکید نمایندگان کارگران در تعیین دستمزد سال آینده کارگران اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار است.

وی ادامه داد:رئیس جمهور در راستای این پیشنهاد گفتند: وجود عامل انسانی در عرضه و تقاضای بازارکار, جایگاه این بازار را نسبت به دیگر بازارهای اصلی همچون بازار کالا، بازارپول، نرخ سود در بازار سرمایه و حتی قیمت در بازار کالا پراهمیت‌تر است. به طوری که بحث دستمزد در کنار موضوع اشتغال دارای ابعادی فراتر از محدوده اقتصاد است. تا جایی که در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی هم مباحث اشتغال و دستمزد از عوامل موثر و تعیین کننده محسوب می‌شود.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران اظهارداشت: علاوه بر این روش پیشنهاد ما این است که با استفاده از ظرفیت اصل ۱۳۸ قانون اساسی بتوانیم ظرفیت های جدیدی را در تصمیم گیری های شورای عالی کار ایجاد کنیم.

فراز تاکید کرد: برخلاف بسیاری از نمایندگان کارگران، مجمع نمایندگان معتقد است که امسال برای اجرای مزد منصفانه و کار منصفانه دیر نیست و در حال حاضر که کارفرمایان مشکلات متعدد دارند کارگران نباید تاوان آنها را بپردازند.

وی افزود: رئیس جمهور نیز در این زمینه گفتند” آیا مزد مردم با توجه به تورم و فشارهای اقتصادی منصفانه است یا نه؟ آیا کار آنها شایسته است؟ در کمتر ازیکسال گذشته ارزش پول ملی به یک سوم کاهش یافته است. آیا دستمزد کارگران به این میزان افزایش یافته است؟

فراز بیان کرد:آن زمان که رئیس جمهور این صبحت‌ها را داشتند رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بودند که در راستای مزد منصفانه و کارشایسته به این نکات توجه داشتند بنابر این اکنون زمان مناسبی برای  توجه به این روش که مد نظر رئیس جمهوری نیز است می‌باشد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا