اتخاذ تدابیر لازم جهت بازگشت رونق به بورس و ورود حقوقیها

tayyeb

وزیر اقتصاد خبر داد

اتخاذ تدابیر لازم جهت بازگشت رونق به بورس و ورود حقوقیها برای کمک

 

وزیر اقتصاد از برنامه های سازمان بورس برای اداره بازار خبر داد و گفت: انتظار می رود اجرای این برنامه ها تاثیر قابل توجهی در بهبود شرایط بازار داشته باشد‏، ضمن اینکه شرکت های حقوقی نیز در حمایت از سهامداران خرد وارد عمل می شوند.
به گزارش تسنیم؛ علی طیب نیا با بیان که دولت و رییس جمهور توسعه بازار سرمایه و صیانت از منافع سهامداران را مدنظر دارند گفت: دولت دغدغه های فعالان بازار در خصوص ابهامات موجود در برخی صنایع، به ویژه صنایع اثرگذار در بورس را مدنظر قرار خواهد داد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین به برنامه های سازمان بورس برای اداره بازار اشاره کرد و افزود: انتظار می رود اجرای این برنامه ها تاثیر قابل توجهی در بهبود شرایط بازار داشته باشد‏، ضمن اینکه شرکت های حقوقی نیز در حمایت از سهامداران خرد بصورت جدی وارد عمل خواهند شد.
وی به چشم انداز مثبت اقتصاد در سال آینده اشاره کرد و گفت: باتوجه به روند رو به بهبود اقتصاد کشور‏، نگرانی خاصی درخصوص شرکت ها و صنایع حاضر در بازار سرمایه وجود ندارد.
طیب نیا دیدگاه دولت به بازار سرمایه را توسعه متوازن بازار اولیه و ثانویه دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که بازار اولیه باید فعال باشد تا بتواند در تامین مالی بلندمدت بنگاه های اقتصادی ایفای نقش کند‏، بازار ثانویه هم باید رونق داشته باشد‏، به ویژه اینکه برنامه دولت، آزادسازی سهام عدالت و قابلیت معامله این سهام در بورس است و لازمه توفیق این برنامه‏، رونق بازار سرمایه، به ویژه بازار ثانویه است، از این رو، رونق هر دو بازار اولیه و ثانویه‏، به عنوان بازارهای مکمل یکدیگر مدنظر دولت است.
وزیر اقتصاد افزود: لازمه اجرای موفق سیاست های خصوصی سازی‏، برخورداری از بازار سرمایه پایدار‏، امن و مطمئن است و دولت برای حفظ و توسعه این بازار، از تمام ابزارها و روش های ممکن استفاده خواهد کرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا