صندوق تثبیت ریالی تاسیس می‌شود

sandogh01

صندوق تثبیت ریالی تاسیس می‌شود

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تاسیس “صندوق تثبیت ریالی” با استفاده از منابع سازمان بورس و سایر نهادهای مالی در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش مهر، شاپور محمدی، هدف از تاسیس این صندوق را  تثبیت بیشتر بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: ساز و کار راه اندازی این صندوق در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد با همکاری سازمان بورس در حال بررسی است.

وی گفت: عملکرد “صندوق تثبیت ریالی” ، مشابه عملیات بازار گردانی خواهد بود و مزایایی برای صندوق مشابه با بازار گردانان، در کشورهای دیگر در نظر گرفته خواهد شد.
محمدی در مورد نحوه عملکرد این صندوق اظهار داشت: این صندوق در شرایطی که نیاز به حمایت از سهامداران خرد در بورس احساس شود، وارد عرصه شده و با خرید بخشی از سهام آنها، موجب افزایش قدرت نقدشوندگی بازار می شود.
معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود، همچنین از آغاز اجرای برنامه هایی در راستای حمایت از حقوق سهامداران خرد در “ریز ساختار”های بازار خبر داد که به حمایت از حقوق سهامداران منجر خواهد شد.
“ریزساختار”های بازار از جمله مکانیزم های موثر در حوزه بورس و اوراق بهادار است.

محمدی در ادامه با بیان اینکه ابزار “اختیار تبعی” در خصوص برخی سهام شرکت ها در بورس فعال است، افزود: با گسترش این ابزار، حمایت از حقوق سهامداران می تواند به شکل قوی تری انجام پذیرد که سازمان بورس هم این سیاست را به منظور تثبیت بیشتر بازار دنبال می کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نحوه تعیین نرخ خوراک صنایع پتروشیمی نیز گفت: با پی گیری های به عمل آمده، به احتمال خیلی زیاد، قیمت خوراک در سطح مناسب تری قرار خواهد گرفت و شرکت های پتروشیمی وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

محمدی تصریح کرد: ایراد شورای نگهبان قانون اساسی به مصوبه مجلس در خصوص قیمت گذاری خوراک پتروشیمی، به احتمال قوی منجر به اصلاح مجدد نرخ آن خواهد شد.
وی گفت: باتوجه به اینکه افزایش قیمت خوراک، موجب بیش واکنش بازار شده، لازم است محاسبات سودآوری شرکت ها دوباره انجام شود که در این صورت خواهیم دید، سودآوری شرکت ها مناسب تر از وضعیتی است که در حال حاضر از سوی سرمایه گذاران تصور می شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا