مالیات کارگران و کارمندان یکسان شود

tax

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران:
مالیات کارگران و کارمندان یکسان شود

 

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با تاکید بر یکسان سازی مالیات کارمندان و کارگران، از نمایندگان کارفرمایی و کارگری در شورای عالی کار خواست تا دستمزد را به گونه‌ای افزایش بدهند که هم قدرت خرید کارگر بالا برود و هم منابع سازمان تامین اجتماعی برای برخورداری نیروی کار از حمایتهای اجتماعی افزایش یابد.

حسین حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: کاهش مالیاتها یا همسان سازی مالیاتی منجر به افزایش حمایتهای اجتماعی نیروی کار می‌شود.
وی افزود: در مورد کاهش مالیاتها با رییس جمهوری مکاتبه و درخواست کرده‌ایم برای آنکه قدرت خرید جامعه کارگری بالا برود، توزیع سبد معیشت کارگران منطقی باشد و کمکی به جامعه کارگری بکند، مالیات کارگران همچون کارکنان دولت شود و اصلاح ضریب مالیاتی صورت گیرد.

او ادامه داد: این پیشنهاد را سال گذشته مطرح کردیم و هدف ما از طرح چنین پیشنهادی این است که حساسیتها نسبت به دستمزد را کاهش دهیم و به جامعه کارگری کمک کنیم.
دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر حمایتهای اجتماعی رو به کاهش است، تصریح کرد: اگر حداقل دستمزد منطقی باشد در بحث حمایتهای اجتماعی موثرتر است.

حبیبی درباره دیدگاه افرادی که معتقدند دستمزد باید متناسب با بهره‌وری باشد، گفت: اگر کارفرمایان به بهره‌وری در تولید معتقدند همین الان حداقل حقوق کارگران را اصلاح کنند زیرا در نظام بهره‌وری، دستمزد بالاتر می‌رود ولی مشاهده می کنیم که درصد بسیار کمی از کارگاهها حداقل دستمزد قانونی را رعایت می‌کنند.

این فعال کارگری در پایان از نمایندگان کارفرمایی و کارگری در شورای عالی کار خواست تا در صورتی که به فکر نجات اقتصاد، تولید و کارگر هستند دستمزد را به شکل منطقی افزایش بدهند و در تعیین دستمزد به گونه‌ای عمل کنند که هم قدرت خرید کارگران بالا برود و هم منابع سازمان تامین اجتماعی جهت حمایتهای اجتماعی از نیروی کار افزایش یابد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا