پیشگیری از وقوع تخلفات مالی در اولویت دیوان محاسبات کشور

divan_moha

پیشگیری از وقوع تخلفات مالی در اولویت دیوان محاسبات کشور

 

سیاست دیوان محاسبات کشور، سیاست پیشگیرانه و جلوگیری از وقوع تخلف در دستگاه‌های اجرایی است و این سیاست در حال حاضر در اولویت برنامه‌های دیوان قرار دارد.
به گزارش تسنیم، این مطلب بخشی از اظهارات خسرو زیباکردار حسابرس کل هیأت دوازدهم  اقتصادی دیوان محاسبات در کارگاه آموزشی معاونین اداری -مالی، عاملین ذیحساب و مسئولان مالی گمرکات اجرایی سراسر کشور است.
وی گفت: تعامل با دستگاه‌های اجرایی به منظور برقراری یک نظام منسجم برای حسابرسی مستمر در دستور کار دیوان محاسبات قرار گرفته است و گزارش‌هایی که در این زمینه تهیه می‌شود هر سه ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارائه و همزمان به دستگاه اجرایی نیز منعکس می‌گردد.
زیباکردار انطباق رویه‌های مالی در گمرک با دستورالعمل‌های صادره از سوی دیوان محاسبات کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی را مهم توصیف کرد و با تأکید بر ثبت کامل و دقیق همه گزارش‌ها و عملکردهای مالی در دفاتر موردنظر گفت: دیوان محاسبات برای هرگونه همکاری و ارائه پیشنهادات و راهنمایی‌های لازم به گمرکات آمادگی کامل دارد و باتوجه به جلسات مستمر مسئولان دیوان با مدیران گمرک انتظار می‌رود که عملکرد سیستم مالی گمرک در آینده از شفافیت بالایی برخوردار شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا