شیوه‌های وصول مطالبات بانکی از افراد بد حساب

وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد

شیوه‌های وصول مطالبات بانکی از افراد بد حساب

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرح اخیری که در مورد وصول مطالبات بانکی مطرح شده چیست، گفت: کسانی که دارای بدهی معوقه به بانک‌ها هستند دو گروه‌اند. بخشی از آنها افراد و یا بنگاه‌های هستند که به دلیل شرایط خاص و رکود فعالیت‌های اقتصادی دچار زیان هستند و بنابراین توان پرداخت دیون خود را به شبکه بانکی ندارند که اینها را می‌توان افراد خوش‌حسابی نامید که به صورت غیر ارادی دچار مشکل شده‌اند.

علی طیب‌نیا در گفتگو با فارس افزود: قاعدتاً دولت و نظام بانکی کشور خودش را مکلف می‌داند که با این افراد همراهی بکند و شرایط فراهم آورد که فعالان اقتصادی بتوانند بنگاه‌های خودشان را بازسازی کنند و بدهی خودشان را به شبکه بانکی پرداخت کنند.

طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اما بخش دیگری از بدهکاران بانک علی‌رغم داشتن توان مالی به دلیل شرایط خاص اقتصادی و از آنجا که نرخ سود تسهیلات بانکی از نرخ تورم به طور معناداری پایین‌تر است، ترجیح می‌دهند که علی‌رغم داشتن توانایی مالی بدهی خودشان را به شبکه بانکی ادا نکنند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: قاعدتاً دولت از همه امکانات و ابزارهای خود برای وصول مطالبات که در واقع مطالبات مردم است، استفاده می‌کند، زیرا سپرده‌های شبکه بانکی متعلق به مردم است و دولت خودش را مکلف می‌داند که مطالبات نظام بانکی را از این افراد بد حساب دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: اما در مورد افراد خوش‌حساب قطعاً سعی شده که تسهیلات کافی فراهم شود تا زمینه بازپرداخت دیون‌شان به بانک‌ها فراهم شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا