افزایش نرخ مالیات با نگاه سطحی، به تولید ضربه می زند

افزایش نرخ مالیات با نگاه سطحی، به تولید ضربه می زند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خدماتی که در ازای پرداخت مالیات ارائه می شود زمینه های رشد اقتصادی کشور و حمایت از تولید را فراهم می سازد.

ابراهیم نکو در گفت و گو با خانه ملت اظهار داشت: نرخ مالیات بر ارزش افزوده بر اساس قانون پیش می رود و ممکن است که در نگاه سطحی افزایش آن تا حدی به تولید ضربه وارد کند، اما باید توجه داشت که اکنون کشور با دو بحث مهم اقتصاد مقاومتی و فاز دوم هدفمندی روبرو است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار هم قرار دادن این موارد اگر با مدیریت صحیح همراه نباشد قطعا به تولید آسیب وارد خواهد کرد، چرا که چند برنامه در کنار یکدیگر اجرا خواهد شد، از این رو باید با تلاش مضاعف از تولید محافظت کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با نقش مالیات در حمایت از تولید نیز تصریح کرد: به ازای مالیات پرداختی خدماتی صورت خواهد پذیرفت که می تواند زمینه های رشد اقتصادی رونق تولید را فراهم کند، البته به شرطی که مالیات درست اخذ شده و مناسب هزینه شود، در این صورت پرداخت کننده هم اطمینان دارد که در مقابل مالیات پرداختی، مورد حمایت قرار می گیرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس با اشاره به اثرات مخرب اجرای ناصحیح یک طرح اظهار داشت: اجرای قانون طبق روال تعریف شده ضربه ای را به بخشهای اقتصادی وارد نخواهد کرد، بلکه اجرای نا صحیح آسیب زا است و در هر صورت نمی توان قانون را به دلیل ضربه وارد به بخشی متوقف کرد، بلکه باید تدابیری برای کاهش اثرات منفی طرح اتخاذ شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا