سهم ۷۴ درصدی ارزش افزوده در درآمدهای مالیاتی

علی عسکری
علی عسکری

سهم ۷۴ درصدی ارزش افزوده در درآمدهای مالیاتی

ارزش افزوده ۹۳، ۸ درصد شد

 

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان این که در سال ۹۳ مالیات بر ارزش افزوده هشت درصد خواهد بود و به عنوان مجری،قانون را اجرا می کنیم، تصریح کرد: هنوز پیشنهاد مشخصی را برای برنامه ششم ارائه نداده ایم و فعلا اصلاحات دیگری مورد نیاز است که انجام شود،اما اگر بنا باشد نرخ از هشت درصد بیشتر شود ممکن است تغییر رویه ای در سایر نرخ ها داشته باشیم.

علی عسکری در گفت‌وگو (ایسنا)، با بیان این که نرخ مالیات بر ارزش افزوده بودجه سال ۹۳، هشت درصد تصویب شد،اظهار کرد:به عنوان مجری قانون باید این مصوبه را اجرا کنیم.

وی با بیان این که بنا به قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده نرخ این مالیات باید هفت درصد تعیین می شد،ادامه داد:یک درصد اضافه شده به این نرخ برای تامین هزینه های درمان و بهداشت مردم بوده است.

رییس سازمان امور مالیاتی در ادامه درباره پیشنهاد این سازمان برای نرخ مالیات بر ارزش افزوده در اصلاحیه این قانون،گفت:در اصلاحیه نرخ مشخصی را پیشنهاد نداده‌ایم بلکه نقاط ضعف را که در اجرای آزمایشی قانون طی پنج سال گذشته بررسی کرده ایم،اصلاح می کنیم.

به گفته او ۷۴ درصد از درآمدهای مالیاتی وصول شده در سال جاری مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بوده است و این امر نشان می دهد که قانون مالیات بر ارزش افزوده به رغم عمر کوتاه خود اثر بخشی مناسبی را در تحقق درآمدهای مالیاتی داشته باشد.

عسکری با بیان این که در بسیاری از کشورهای پیشرفته نرخ مالیات بر ارزش افزوده تا ۲۲،۲۳ درصد تعیین شده است، اظهار کرد:نرخ مالیات بر ارزش افزوده تا پایان برنامه پنجم هشت درصد است و هنوز پیشنهاد مشخصی را برای برنامه ششم ارائه نداده‌ایم و فعلا اصلاحات دیگری مورد نیاز است که انجام شود،اما اگر بنا باشد نرخ از هشت درصد بیشتر شود ممکن است تغییر رویه‌ای در سایر نرخ‌ها داشته باشیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که یکی از راهکارهای تحقق درآمدهای مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده است،خاطرنشان کرد:معمولا در سایر کشورها وقتی به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود مالیات بر واردات به شدت کاهش می یابد و یا مالیات واحدهای تولیدی را کاهش می دهند البته هنوز به مرحله ای نرسیدیم که بتوانیم این اصلاحات را انجام دهیم.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا