حداقل حقوق کارمندان دولت با افزایش ۲۰درصدی ۶۰۰هزار تومان شد

 حداقل حقوق کارمندان دولت با افزایش ۲۰درصدی ۶۰۰هزار تومان شد

با ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی در سال ۹۳ با افزایش ۲۰درصدی ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر حقوق کارمندان ۷ برابر این رقم یعنی ۴.۲ میلیون تومان شد.

به گزارش تسنیم، عسکری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ضمن اظهار این مطلب افزود: این افزایش در پی ارائه پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و نیز معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و مصوبه هیات وزیران در ۱۲اسفند سال جاری انجام می‌شود.

بر اساس این مصوبه سقف افزایش حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی، بانک‌های دولتی، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی که قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا ننموده‌اند، نیز در سال ۱۳۹۳ بیست درصد تعیین شده است.
جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه گفت: حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر(شاغلین)موضوع تبصره ماده(۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور، در سال ۱۳۹۳ به میزان ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر حقوق فوق العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر این مقدار است.
بر اساس مصوبه هیات دولت، حداقل حقوق کارکنان شهرداری‌ها، بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی ۶۰۰ هزار تومان  و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می‌شود.
عسکری آزاد گفت: ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و قضات به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته و به عدد ۱۷هزار و۱۹۰ریال رسیده و ضریب حقوقی شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول نظام هماهنگ پرداخت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه نیز با ۲۰ درصد افزایش به  ۱۲۰۷ریال رسیده است.
وی در خاتمه افزود: حداقل حقوق کارمندان مشمول نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت را با احتساب فوق‌العاده ویژه و فوق‌العاده جذب ۶۰۰ هزار تومان است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا