افزایش حقوق ۹۳ کارمندان دولت ۲۰ یا ۲۲.۵ درصد؟

افزایش حقوق ۹۳ کارمندان دولت ۲۰ یا ۲۲.۵ درصد؟

در حالی معاون رئیس جمهور روز گذشته از ابلاغ افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان دولت و اعضای هیات علمی و قضات در سال ۹۳ خبر داد که مقایسه بخشنامه سالهای ۹۳ و ۹۲ ارقام دیگری را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود عسکری آزاد معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور روز گذشته از ابلاغ افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان دولت در سال ۹۳ و افزایش حداقل حقوق کارمندان در سال آینده به ۶۰۰ هزار تومان خبر داد.

معاون توسعه مدیریت رئیس جمهور ضریب حقوقی شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول نظام هماهنگ پرداخت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه را برای سال ۹۳ با ۲۰ درصد افزایش ۱۲۰۷ ریال اعلام کرده است.

به گفته عسکری آزاد، ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و قضات در سال ۹۳ به‌میزان ۲۰ درصد افزایش یافته و به عدد ۱۷هزار و ۱۹۰ ریال رسیده است.

مقایسه بخشنامه افزایش حقوق سال ۹۳ با بخشنامه افزایش حقوق سال ۹۲ تناقض هایی را آشکار می سازد.

ضریب حقوق کارمندان دولت در سال ۹۲ برابر ۱۰۰۶ بوده که افزایش آن به ۱۲۰۷ در سال ۹۳ رشد ۲۰درصدی را نشان می دهد، ولی افزایش حداقل حقوق از ۴۹۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان برابر رشد ۲۲.۵ درصدی است نه ۲۰ درصد.

همچنین عسگری آزاد در حالی افزایش حقوق اعضای هیات علمی و قضات در سال ۹۳ را ۲۰درصد اعلام کرد که ضریب حقوق اعضای هیات علمی و قضات در سال جاری ۱۳۷۵۲ بوده و افزایش این ضریب به ۱۷۱۹۰ رشد ۲۵ درصدی را نشان می دهد نه ۲۰ درصد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا