۲۵درصد افزایش نقدی و ۱۰درصد غیرنقدی، گزینه احتمالی دستمزد ۹۳ کارگران

۲۵درصد افزایش نقدی و ۱۰درصد غیرنقدی، گزینه احتمالی دستمزد ۹۳ کارگران

خبرهای رسیده از دولت حاکی است، گزینه افزایش ۲۵درصدی حداقل دستمزد کارگران به علاوه ۱۰درصد افزایش غیرنقدی در قالب سبد کالا و ارائه کارت کرامت به احتمال زیاد در جلسه فردای شورای عالی کار در دستور کار باشد.

به گزارش تسنیم، در حالی که نمایندگان کارگران بر افزایش حداقل ۳۵ درصدی دستمزد سال آینده کارگران تاکید دارند، خبرهای رسیده حاکی از این است که یکی از پیشنهادات مطرح دولت برای افزایش مزد سال آینده کارگران به صورت ترکیبی یعنی افزایش نقدی در کنار حمایت اجتماعی یا کمک‌های غیر نقدی است.

* مقاومت کارگران مقابل پیشنهادات ربیعی

به گزارش تسنیم، اخبارهای کسب شده از جلسات غیر رسمی بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس شورای عالی کار و برخی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی که دو ضلع شرکای اجتماعی هستند حاکی از این است که ربیعی افزایش ۲۵ درصدی مزد به صورت نقدی و افزایش ۱۰ درصد به صورت غیرنقدی در قالب ارائه سبد‌های کالایی (به جز سبدکالای دولت) و طراحی کارت کرامت نقدی را برای دستمزد ۹۳ کارگران بیان کرده است، اما نمایندگان کارگران معتقدند در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها شاهد افزایش تورم در سال آینده خواهیم بود.

* تاکید کارگران بر اجرای ماده ۴۱ قانون کار است

بنابراین گزارش، نمایندگان کارگران با توجه به دو مولفه ماده ۴۱ قانون کار یعنی نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی و سبد معیشت خانوار کارگری معتقدند، دستمزد باید مطابق نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی که بالای ۳۰ درصد است تعیین شود.

نمایندگان کارگری معتقدند با توجه به سهم اندک دستمزد در محاسبه قیمت تمام‌شده محصولات، افزایش دستمزد تأثیری در افزایش تورم ندارد و اگر کارگر از نظر معیشتی تأمین باشد، می‌تواند در افزایش کیفیت تولیدات مؤثر و خلاق باشد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا