درخواست از ورزشکاران و باشگاه‌ها برای تعیین تکلیف مالیات

درخواست از ورزشکاران و باشگاه‌ها برای تعیین تکلیف مالیات

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه به همه ورزشکاران و باشگاه‌ها ابلاغ شده که تا آخر سال وضعیت مالیات خود را روشن کنند، گفت: یکی از ابزارهای دریافت مالیات ممنوع‌الخروج شدن افراد است.
علی عسکری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت پرداخت مالیاتی ورزشکاران به خصوص فوتبالیست‌ها، اضافه کرد: ورزشکاران افرادی هستند که در ذهن جامعه نمود دارند و در همه صحنه‌های تصویری تلقی خاصی از آنها می‌شود و انتظار این است که اگر ورزشکاران قهرمان هستند در همه صحنه‌ها قهرمان باشند.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: این کافی نیست که فوتبالیست‌ها و بقیه ورزشکاران را فقط در عرصه‌های ورزشی قهرمان بدانیم، اما در بحث مالیات که می‌شود ورزشکار آن را بر دوش باشگاه بیندازد و باشگاه نیز به دوش ورزشکاران بگذارد.

عسکری بیان کرد: از باشگاه‌ها و ورزشکاران خواسته‌ام تکلیف خود را در مورد مالیات روشن کنند و تا آخر امسال باید مشخص شود و همکاران بنده باشگاه‌ها و ورزشکاران را مطلع کردند که تکلیف مالیات خود را روشن کنند.به گفته وی، سازمان مالیاتی مخلص همه ورزشکاران و تیم‌ها است و بازی آنها را نیز نگاه می‌کند، اما اگر آخر بازی مشاهده شود که مالیات خود را پرداخت نکردند دلسرد می‌شویم.

وی افزود: سازمان با ابزارهایی که در اختیار دارد مالیات را اخذ خواهد کرد. عسکری اشکال کار عدم پرداخت مالیات ورزشکاران را در قراردادها دانست و گفت: در قرارداد گفته می‌شود که باشگاه مالیات را بدهد و باشگاه‌ها نیز به انحای مختلف از پرداخت آن طفره می‌روند که مشکل پول دارند اما باید تکلیف مالیات روشن شود.  او گفت: اکنون بسیاری از ورزشکاران خارجی بدهی مالیاتی دارند اما داخل ایران هم نیستند و بدهی خود را نپرداختند و سازمان نیز بلاتکلیف که از باشگاه‌های آنها طلب خواهد کرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا