نرخ مالیات بردرآمد اشخاصی که تا ۴ میلیون و بیش از ۸ میلیون درآمد دارند مشخص شد

نرخ مالیات بردرآمد اشخاصی که تا ۴ میلیون و بیش از ۸ میلیون درآمد دارند مشخص شد

 درآمد سالانه بیش از ۵۰ میلیون تومان مشمول پرداخت ۱۵درصد مالیات بر درآمد شد

نمایندگان مجلس نرخ مالیات بردرآمد اشخاصی که تا ۴ میلیون و بیش از ۸ میلیون تومان در ماه درآمد دارند را مشخص کردند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان بند دیگری از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت با تصویب بند ۳۲ این لایحه نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه‌ای هستند، تعیین کردند.
به موجب این مصوبه مجلس، نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی تا میزان ۵۰۰ میلیون ریال درآمد مشمول مالیات سالیانه به نرخ ۱۵ درصد شد.
همچنین نمایندگان مجلس مقرر کردند که نرخ مالیات بر درآمد این اشخاص نسبت به مازاد ۵۰۰ میلیون ریال تا میزان یک میلیارد ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ ۲۰ درصد می‌شوند.
براساس مصوبه مجلس نرخ مالیات بر درآمد اشخاصی که نسبت به مازاد یک میلیارد ریال درآمد دارند، مشمول مالیات سالانه به نرخ ۲۵ درصد شدند.

وکلای ملت در تبصره این بند مقرر کردند به ازای هر ده درصد افزایش درآمد اشخاص موضوع این ماده نسبت به درآمد سال گذشته آنها، یک واحد درصد و حداکثر تا ۵ واحد درصد از نرخ های مذکور کاسته می‌شود. شرط برخورداری از این تخفیف تصویه بدهی مالیاتی سال قبل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوطه در مهلت اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا