حداقل مزد ۹۳ کارگران ۶۰۸ هزار و ۹۱۰ تومان شد / افزایش ۲۵ درصدی دستمزد

حداقل مزد ۹۳ کارگران ۶۰۸ هزار و ۹۱۰ تومان شد/ افزایش ۲۵ درصدی دستمزد

در جلسه عصر امروز شورای عالی کار، نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار را با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ معادل ۶۰۸ هزار و ۹۱۰ تومان تعیین و تصویب کردند.

به گزارش مهر، با برگزاری نشست امروز شورای عالی کار که با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، حداقل دستمزد سال آینده ۱۱.۵ میلیون کارگر و مشمول قانون کار ۶۰۸ هزار و ۹۱۰ تومان شد که نسبت به دستمزد سال ۹۲ معادل ۱۲۱ هزار و ۷۸۱ تومان افزایش یافته است.

برای تعیین و تصویب حداقل دستمزد سال آینده، در هفته های اخیر نشست ها و مذاکرات فراوانی بین گروه های کارگری، کارفرمایی و دولت انجام شد اما در نهایت ۳ گروه در رقم  هزار و  تومانی مزد که از ابتدای سال ۹۳ باید از سوی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مشمول قانون کار اجرا شود، به توافق رسیدند.

آخرین جلسه ای که پیش از این توسط شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سالیانه برگزار شده است، در پایان اسفندماه سال ۹۱ بود که در آن زمان حداقل دستمزد سال جاری به میزان ۴۸۷  هزار و ۱۲۵ تومان تعیین شده بود.

همچنین شورای عالی کار حق سنوات هر مشمول قانون کار را از ابتدای سال آینده از ۳۰۰ تومان سال جاری به ۵۰۰ تومان افزایش داد. مجموع سنوات هر فرد در ماه طی سال ۹۳ معادل ۱۵ هزارتومان خواهد شد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا