دستورالعمل جدید حمایت و ترغیب سرمایه گذاران جهت استقرار در شهرکهای صنعتی

دستورالعمل جدید حمایت و ترغیب سرمایه گذاران جهت استقرار در شهرکهای صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ بخشنامه ای به سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ، چهار موضوع برای حمایت و ترغیب سرمایه گذاران جهت استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی کشور به منظور مشارکت هر چه بیشتر سرمایه گذاران در شهرکها و کمک به اشتغالزایی تا پایان شهریور ماه سال ۹۳ را ابلاغ کرد.

به گزارش شاتا؛ در این بخشنامه،  با اشاره به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی بر تامین شرایط و فعال‌سازی تمامی امکانات برای توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی تاکید شده است.
این گزارش حاکیست ؛ براساس این بخشنامه اعمال ۱۰ درصد تخفیف در واگذاری حق انتفاع و بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع در مناطق غیربرخوردار (به استثناء استان تهران) اعلام شده است.
همچنین اعمال ۵ درصد تخفیف در واگذرای حق انتفاع و بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع در مناطق برخوردار  (به استثناء استان تهران) نیز از دیگر این موارد بود.

براساس این بخش نامه همچنین ، افزایش زمان باز پرداخت اقساط متقاضیان واحدهای صنعتی از ۳۰ ماه به ۳۶ ماه و  اعطای یک سال تنفس برای مناطق غیر برخوردار و شش ماه تنفس برای مناطق برخوردار  (به استثناء استان تهران) بعداز عقد قرارداد مطابق جدول میزان و نحوه دریافت حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات شهرک‌ها و نواحی صنعتی درستورالعمل حق‌بهره‌برداری مصوب سال ۱۳۹۲ از دیگر حمایتها و ترغیب سرمایه گذاریها در شهرکها و نواحی صنعتی کشور است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا