بیمه تکمیلی ؛ از چیزی که هست تا واقعیت

بیمه تکمیلی ؛ از چیزی که هست تا واقعیت

پوشش حمایتی که بیش از پیش‌بینی‌ها معروف شده است. مشتری به هر صورتی که شده مایل است خودش را بیمه تکمیلی کند. غافل از اینکه چم و خم‌های و ناگفته‌های بسیاری وجود دارد.
سابقه فعالیت غیر رسمی بیمه در کشور ما به حدود یک قرن می رسد.
با به روز شدن ساز و کارهای اداری این پدیده به صورت حرفه‌ای‌تر شکل گرفت. در ادامه با به وجود آمدن سازمان‌های مختلف بیمه ای این خدمت گسترده تر شد تا اینکه امروزه ۱۰ها نوع بیمه با چارچوب و تعاریف گوناگون داریم.

باتوجه به رشد و پیشرفت در زمینه های گوناگون ، بیمه تکمیلی به این عرصه اضافه شد خدمتی دیگر از سوی بیمه که به منظور برداشتن قسمتی از بار مالی عنوان شده است.

بستری در بیمارستان و اعمال جراحی و پرداخت هزینه های مربوط به آن یکی از نگرانی های جدی خانواده ها است. افزایش روز افزون بهای خدمات بیمارستانی از جمله تهیه لوازم، دستمزد پزشکان جراح، دارو، هزینه های اتاق عمل , هزینه های عمومی و هزینه های بستری شدن در بیمارستان در بسیاری از موارد مشکلات مالی قابل ملاحظه ای را برای بیمار و یا سرپرست خانواده به وجود می آورد.

جبران این هزینه ها مستلزم یک برنامه ریزی پس اندازی بلند مدت است که با دشواری های خاص خود مواجه است.
بیمه درمان، علاوه بر پوشش هزینه هایی مانند حق ویزیت پزشک و هزینه های خرید دارو ، باید هزینه های درمانی و جراحی در مراکز درمانی را پوشش دهد. اما در عمل، بخش قابل توجهی از این هزینه ها را خصوصا به هنگام مراجعه به مراجع پزشکی غیر دولتی، بیمه شده خود متحمل میشود. بیمه گران برای جبران این گونه هزینه های تامین نشده توسط بیمه گر اول بیمه درمان تکمیلی را عرضه می‌کنند.

این بیمه درمان، مازاد بر بیمه درمان اجباری به صورت گروهی است. زیرا کارکنان موسسه مورد نظر اعم از کارکنان رسمی ،پیمانی و قراردادی به همراه کلیه اعضای خانواده تحت تکفل بعنوان یک گروه تحت پوشش آن قرار می گیرند.

بازی با ریاضی
فرض کنید مشتری یکی از شرکت‌های بیمه‌ای با شرایط جدول زیر هستید. شرکت بیمه‌‌گر حین عقد قرارداد به شما تضمین می‌دهد که برای یک عمل مهم جراحی فرضاً ۳۰ درصد هزینه و تا سقف ۶ میلیون تومان را پرداخت می‌‌کند.

این درست همان جایی است که اغلب بیمه‌شونده‌ها دچار اشتباه می‌شوند. در حقیقت بیمه‌گرد متعهد می‌شود که از مجموعه مبلغ پرداخت شده شما، ۳۰ درصد و آن هم تا سقفی از پیش تعیین شده را بپردازد.

به عنوان مثال اگر شما عمل قلب باز کرده باشید و هزینه شما ۲۵ میلیون تومان باشد، شرکت ۳۰ درصد آن را حساب می‌کند که در اینجا می‌شود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. سپس طبق قراردادی که با شما بسته و شما هم آن را تایید کرده‌اید، سقف بیمه‌اش خود یعنی همان ۶ میلیون تومان را می‌پردازد. خلاصه آنکه با چنین شرایطی ۱۹ میلیون تومان از شما بوده و زحمت مابقی را شرکت تقبل کرده است!

bimetakmili_big

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا