تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس تهران توسط چهار بانک

تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس تهران توسط چهار بانک

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس از کمک ۴ بانک و ۲ شرکت بیمه برای بازگشت رونق به بازار سرمایه خبر داد و گفت این نهادها ۵۰ تریلیون ریال موجودی صندوق توسعه بازار سرمایه را تامین می کنند.

به گزارش تسنیم، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس گفت، موسسات مالی ایران موافقت کرده اند تا به منظور کمک به پیشگیری از نوسانات عمده قیمت و تزریق نقدینگی در زمان وارد آمدن فشار به بازار، در تامین موجودی یک صندوق تثبیت بازار بورس مشارکت کنند.
محمدرضا خواجه نصیری که در گفت‌وگو با بلومبرگ سخن می گفت افزود: ۴ بانک و ۲ شرکت بیمه در تامین موجودی ۵۰ تریلیون ریالی (۲ میلیارد دلاری) صندوق توسعه بازار سرمایه بورس مشارکت خواهند کرد.
وی گفت: «هدف این صندوق حمایت از بازار و تامین ثبات آن در دراز مدت است. زمانی که بازار نیاز داشته باشد، این پول در چند مرحله و به صورت گام به گام و متمرکز به بازار تزریق خواهد شد».
بانک های ملت، تجارت، سپه و ملی به همراه بیمه های مرکزی و ایران در تامین موجودی این صندوق مشارکت دارند.
شاخص بورس ایران پس از افزایش ۱۳۰ درصدی در سال گذشته، امسال ۱۶ درصد کاهش یافته است. بخش عمده افزایش شاخص در سال گذشته پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران در انتخابات ماه ژوئن اتفاق افتاد. وی تنها ۵ ماه پس از رسیدن به قدرت موفق شد به توافقی موقت بر سر برنامه هسته ای این کشور با غرب دست یابد.
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۴، برای اولین بار در طی ۳ سال گذشته شاهد رشد ۱.۵ درصدی خواهد بود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا