لیست ۲۰۰ نفره ورزشکاران ممنوع‌ الخروج مالیاتی

لیست ۲۰۰ نفره ورزشکاران ممنوع‌ الخروج مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از تهیه لیست بیش از ۲۰۰ نفر از ورزشکاران بدهکار مالیاتی ممنوع‌الخروج خبر داد و گفت: ورود به حساب‌های بانکی افراد برای دریافت مالیات موضوع عجیب و غریبی نیست، ضمن آنکه اگر دولت بخواهد، اطلاعات مالیاتی افراد را در اختیارش می‌گذاریم.
به گزارش مهر، علی عسکری امروز در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد لیست جدید ورزشکاران ممنوع الخروج گفت: لیست ورزشکاران دارای بدهی مالیاتی استخراج و به فدراسیون‌ها و باشگاه های آنها اعلام شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه مالیات ورزشکاران همواره وجود داشته است، بیان کرد: در سال‌های قبل باشگاه ها در قراردادهای ورزشکاران متعهد به پرداخت مالیات آنها می شدند، اما پرداختی از طرف آنها صورت نمی گرفت، این در حالی است که مودی از نظر سازمان مالیاتی، ورزشکار است، زیرا دارای فعالیت شغلی است و باید مالیات خود را بپردازد؛ حتی اگر باشگاه آنها نسبت به پرداخت آنها متعهد شده باشد.

معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه تعدادی از ورزشکاران از اواخر سال گذشته شروع به پرداخت بدهی‌های مالیاتی خود کردند، افزود: تعدادی از آنها نیز که مالیات خود را پرداخت نکردند، لازم است که باشگاه‌های آنها اقدام کنند. بر این اساس، تعدادی از ورزشکاران بدهکار مالیاتی ممنوع الخروج شدند و پس از آن نسبت به تعیین تکلیف بدهی مالیاتی خود اقدام کردند.

عسکری ادامه داد: اخیرا به دلیل اینکه برخی از ورزشکاران در خارج از کشور برای عقد قرارداد و یا کارهای دیگر نیاز به خروج از کشور داشتند، فقط برای یکبار رفع ممنوع الخروج شدند، به طوری که روز گذشته نیز یکی از ورزشکاران که برای عقد قرارداد به خارج از کشور قصد سفر داشت، سازمان مالیاتی برای یکبار این فرد را رفع ممنوع الخروج کرد، این در حالی است که این افراد پس از بازگشت باید بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه ورزشکاران در پرداخت مالیات ناتوان نیستند، تعداد ورزشکاران بدهکار مالیاتی را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: این افراد شامل ورزشکاران و مربیان داخلی و خارجی هستند، البته از این تعداد حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر بدهی مالیاتی خود را تعیین تکلیف کردند و بقیه نیز در این مسیر قرار دارند. همچنین اگر پرونده این ورزشکاران به مرحله وصول و اجرا رفته باشد، ممنوع‌الخروج می‌شوند.

جلسه ویژه امروز با طیب نیا و سیف
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در مورد جلسه امروز رئیس سازمان مالیاتی با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد: امروز جلسه هماهنگی با بانک مرکزی برگزار می شود و در این جلسه موضوعات متعددی در قالب چارچوب کاری مورد بحث قرار دارد و همچنین با وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در همین جلسه مسائل مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد.

۶ هزار ممنوع‌الخروج داریم
معاون وزیر اقتصاد، همچنین تعداد کل ممنوع الخروجی های مالیاتی را بیش از ۶ هزار نفر اعلام کرد و با بیان اینکه تعداد ممنوع الخروجی های مالیاتی نسبت به سال های گذشته کمتر شده است، افزود: اواخر سال گذشته سقف رقم ممنوع الخروجی های مالیاتی را بر اساس اختیارم افزایش داده ام، به طوریک ه قبلا این رقم یک میلیون تومان بود که آن را به ۱۰ میلیون تومان بالا بردیم. همچنین رقم مالیاتی ممنوع الخروجی های واحدهای تولیدی ۱۰۰ میلیون تومان و واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری ۵۰۰ میلیون تومان شده است، بنابراین اگر بدهی آنها کمتر از این رقم باشد، رفع ممنوع الخروجی صادر می شود.

استفاده دولت از اطلاعات مالیاتی مردم؟
عسکری در خصوص استفاده دولت از اطلاعات مالیاتی در اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: در بسته سیاستی دولت، اگر لازم باشد می توان براساس بانک‌های اطلاعاتی از جمله مالیاتی، راستی آزمایی‌ها صورت گیرد. البته این تصمیم با دولت است، اما تاکنون درخواستی از سوی دولت به سازمان مالیاتی در این زمینه منعکس نشده است.

وی در مورد ورود سازمان مالیاتی به اطلاعات بانکی افراد برای دریافت مالیات هم گفت: نظام مالیاتی وارد حساب بانکی افراد نمی‌شود، اما بر اساس قانون سازمان می تواند در صورت نیاز از بانکها گردش حساب افراد را بگیرد و قانون این اختیار را به سازمان داده است. همچنین در مواردی به تشخیص سازمان، افرادی که دارای گردش حساب بالایی هستند، با مجوز وزیر اقتصاد و تقاضای سازمان مالیاتی اطلاعات حساب بانکی دریافت می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مورد اعتراضات اخیری که از سوی مغازه‌داران خیابان لاله‌زار تهران نسبت به وصول مالیات از سوی سازمان صورت گرفته است و اینکه این افراد مدعی هستند که مشمول مالیات نیستند، اما سازمان مالیاتی از آنها مالیات طلب می کند؟ توضیح داد: امکان ندارد سازمان مالیاتی از افرادی که مشمول مالیات نشده اند، طلب مالیات کند، این در حالی است که این افراد ممکن است ثبت نام نکرده و یا اظهارنامه نداده باشند، اما مشمول مالیات هستند، ولی به تکالیف قانونی خود عمل نکرده اند.

وی با اشاره به جلسه ای که در این زمینه با این افراد اخیرا برگزار شده است، گفت: در جلسه مذکور ۸۰ درصد افراد خورده فروشانی بودند که مشمول مالیات بر ارزش افزوده نبودند و تنها تعداد اندکی از آنها مشمول بودند.

توافق سازمان مالیاتی با اصناف
معاون وزیر اقتصاد در مورد توافق سازمان مالیاتی با اصناف گفت: در قالب طرح جامع، چیزی بنام توافق وجود ندارد در چارچوب این طرح قانون به سازمان اجازه داده که برای گروه خاصی در اقصی نقاط کشور مالیات مقطوع تعیین شود. سال گذشته نیز عملا در مذاکرات با اصناف به توافقی نرسیدیم، این در حالی است که ما رویکرد کلان را دنبال می کنیم.

عسکری با اعلام این مطلب که سال گذشته نزدیک به یک میلیون اظهارنامه سفید بوده است، بیان کرد: قرار است سازمان مالیاتی اظهارنامه مالیاتی بگیرد، نه اظهارنامه اطلاعات هویتی. این در حالی است که از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مودی، ۴۴۰ هزار مودی اظهارنامه دادند و برگ قطعی آنها صادر و مالیات آنها تعیین شد. همچنین دو میلیون اظهارنامه خارج از چارچوب پر شد که یک میلیون اظهارنامه آن سفید بود، اما به هر حال سازمان مجبور به رسیدگی این اظهارنامه ها است حتی اگر سفید یا ناقص باشد.

رقم درآمدهای مالیاتی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، رقم درآمدهای مالیاتی سال گذشته را ۴۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن اعلام کرد و افزود: ۹۱ درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده سال ۹۲ محقق شد.

وی، رقم مالیات فروردین ماه سال جاری را ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان با رشد ۶ درصدی ذکر کرد و ادامه داد: امسال، سال پرکاری برای نظام مالیاتی کشور خواهد بود و باید ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی را محقق کنیم که با در نظر گرفتن عوارض شهرداری نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد که این رقم در سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان بود.

معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه امسال، سهم بزرگی از پیاده سازی طرح جامع مالیاتی انجام می شود، خاطر نشان کرد: این طرح سال گذشته به صورت پایلوت در تهران، اصفهان و کرمانشاه پیاده سازی و ایرادات و اشکالات آن مرتفع شد و امسال برای تجمیع طرح علاوه بر این ۳ استان، ۷ استان دیگر یعنی آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، قم، قزوین، مرکزی و خوزستان نیز مشمول طرح می شوند که بر این اساس، ۶۰ درصد ظرفیت مالیات کشور زیر طرح جامع مالیاتی خواهد رفت و مقدمات کار برای استان های مشمول فاز سوم و چهارم آماده می شود به طوری که در فاز ۱۰ که سال آینده پیاده سازی می شود، ۱۰ استان مشمول هستند.

اصلاح قانون مالیات‌ها
عسکری در مورد اصلاح قانون مالیات‌ها گفت: در اسفند ماه سال ۹۲، اصلاح قانون مالیات‌ها در صحن علنی مجلس مطرح و بخش اعظم مواد آن به تصویب رسید و تنها چند بند به کمیسیون اقتصادی برای بررسی مجدد ارجاع شد که این کمیسیون بررسی ها را انجام و کار را نهایی کرده است. امید است که از هفته آینده گزارش کمیسیون به صحن علنی منعکس شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: قانون مالیات بر ارزش افزوده ۵ مرحله کاری را در ۵ سال گذشته اجرایی کرده است که ۲۱ دوره اظهارنامه سه ماهه را از مودیان بر اساس آن، دریافت کردیم و امسال فاز ۶ آن پیاده سازی می شود و این فاز ۴ الی ۵ گروه جدید که در حال رایزنی برای نهایی کردن آن هستیم را در بر می گیرد که البته به عنوان گروه های مکمل محسوب می شوند. فاز سوم نصب صندوق فروش نیز سال ۹۴ اجرایی خواهد شد.

وی در مورد مالیات پیمانکاران خارجی گفت: بر اساس قانون مالیاتی به ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاران خارجی تعلق نمی گیرد و تنها خدمات آنها شامل مالیات می شود. همچنین سرمایه گذاری مستقیم خارجی نیز از معافیت مالیاتی بر اساس قانون برخوردار است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا