شکایت مزد سال ۹۲ کارگران فعلا منتفی اعلام شده است

شکایت مزد سال ۹۲ کارگران فعلا منتفی اعلام شده است

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار تهران با بیان اینکه در شکایت خود چیزی فراتر از اجرای ماده ۴۱ قانون کار را درخواست نکردیم گفت:در حال حاضر به دلایلی مانند تعدیل نیروی کار کارخانه‌ها از سوی هئیت تخصصی دیوان شکایت کارگران منتفی است.
حسین حبیبی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در حال حاضر ماجرای شکایت مزدی ۹۲ کارگران منتفی شده است گفت: هیئت تخصصی دیوان اعلام کرده است که اگر رای مثبت به این شکایت داده شود، کارخانجات تعطیل و بسیاری از کارگران تعدیل خواهند شد.

وی ادامه داد: البته مطابق ماده ۸۴ آئین بازرسی دیوان، رئیس دیوان و ۱۰ نفر از قضات می‌توانند نسبت به رای هیئت تخصصی اعتراض و مجدد شکایت و رای را در دیوان عمومی بررسی کنند.
حبیبی با بیان اینکه  اگر دیوان بر اساس مصلحت اندیشی رای را به نفع کارگران صادر نکرده است هویت دیوان زیر سوال می رود گفت:در جلسه ای با نایب رئیس هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری خواستار دلایل رد شکایت کارگران شدیم. ماده ۴۱ قانون کار در زمینه تعیین حداقل دستمزد سالیانه مشمولان قانون کار همواره مورد تایید کارگران بوده است.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران افزود: در حالت کلی هیچ دلیلی درست و قانونی برای رد شکایت کارگران وجود نداشته است و با دلایل بی ربط مانند احتمال اخراج نیروی کار و تعطیلی کارخانه‌ها شکایت مزدی کارگران در سال ۹۲ منتفی شده است.
وی از نامه نگاری با رئیس دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: در این نامه بیان کردیم” اگر برمبنای قانون رد شکایت شده کدام قانون؟ آیا به نظر قضات هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری ماده ۴۱ قانون کار توسط شورای عالی کار که مبنای افزایش حداقل دستمزد با توجه به درصد تورم و تامین زندگی خانواده یک کارگر را ملاک قرار داده رعایت شده؟ آیاماده ۱۶۷ قانون کار که وظیفه  اعضای شورای عالی را انجام کلیه تکالیفی که در قانون کار دانسته رعایت شده و یا اینکه خدای نکرده مصلحت اندیشی نموده و چه مصلحتی بالاتر از اینکه کارگران که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند به حقوق قانونی خودشان دست پیدا کنند. حقوقی که نتیجه زحمات و تلاش هایی طاقت فرسا توام با فرسایش جسمی و روحی که با هیچ ابزار مادی نمی توان آن را جبران کرد می باشد.
حبیبی بیان کرد:با توجه به اینکه نام دیوان عدالت اداری در جامعه این اطمینان را ایجاد می‌کند که هیچ حقی ضایع نمی‌شود.کارگرانی که خوشحال و منتظر بودند در هفته کارگر از سوی رئیس دیوان به آنها هدیه داده شود. (دستمزد ۹۲ آنها توسط دیوان عدالت اداری اصلاح شده و به حقشان برسند) به یکباره پس از یکسال، شکایت آنها ردشده و معتقد می شوند که اجرای عدالت خیلی سخت و یا اینکه ناممکن است.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران بیان کرد: در این نامه خطاب به آقای منتظری گفته‌ایم،”به تعبیر مقام معظم رهبری کارگران ستون فقرات جامعه هستند. صدمه آنها صدمه جامعه است؛ آیا رد شکایت کارگران به معنی خُرد شدن و شکستن ستون فقرات جامعه کارگری نمی باشد؛ آیا رعایت شان کارگران کشور که در دفاع ۸ ساله و صحنه های اقتصادی و سیاسی کشور حضور جدی و مثمرثمر داشته و دارند این است؟ آیا باور کنیم دولت و دیوان عدالت اداری در مقابل کارگران صف آرایی کرده اند؟ کارگرانی که به بهانه های مختلف روز به روز امنیت اقتصادی؛ شغلی و اجتماعی آنها نادیده گرفته می شود؟”

وی تاکید کرد: در حال حاضر منتظر هستیم تا نتیجه نامه ما چه می‌شود.در شکایت خود به دیوان عدالت چیزی فراتر از قانون و اجرای ماده ۴۱ قانون کار را درخواست نکرده بودیم امیدواریم بازنگری صورت گیرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا