اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده / درباره نرخ جدید تصمیم‌گیری نشده است

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده / درباره نرخ جدید تصمیم‌گیری نشده است

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان این که با اصنافی که درآمد خود را برای پرداخت مالیات کمتر، کم ابراز کنند برخورد می کنیم،گفت:درباره نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده تصمیم‌گیری نکرده‌ایم.

علی رضا طاری بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این که اصلاح قانون مالیات های مستقیم در شورای راهبردی مالیاتی در حال بررسی است، تصریح کرد:به نظر می رسد اصلاحات تا سه ماه آینده انجام شده و پیش نویس به وزارت امور اقتصادی و دارایی تحویل داده شود.

وی تصریح کرد:درباره نرخ جدید هنوز تصمیم اتخاذ نشده و فعلا معیار،قانون بودجه سال ۹۳ خواهد بود.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی درباره برخی مسائل مطرح شده مبنی بر این که طلا فروشان مالیات بر ارزش افزوده هشت درصد را از مشتریان دریافت کرده اما به سازمان مالیاتی نرخ هشت درصد را پرداخت نمی کنند، اظهار کرد:طبق قانون بودجه سال جاری طلا فروشان مانند سایر اصناف مکلفند که نرخ هشت درصد را از مشتریان دریافت کرده و به سازمان مالیاتی نیز نرخ هشت درصد را پرداخت کنند.

وی در ادامه افزود:در زمان حسابرسی با افرادی که درآمد خود را کمتر ابراز کرده تا مالیات کمتری پرداخت کنند برخورد می کنیم این افراد مشمول جریمه خواهند شد.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در ادامه با بیان این که ۱۰ گروه از اصناف در سال گذشته برای نصب صندوق فروش فراخوان شدند،گفت:در سال جاری نیز ۱۰ گروه جدید فراخوان شده و ملزم به نصب صندوق فروش از ابتدای سال شدند و سازمان مالیاتی به این گروه ها تا ۳۱ خرداد ماه فرصت داده تا نصب صندوق فروش را اعلام کنند تا بتوانند از معافیت موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات های مستقیم استفاده کنند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا