بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۲۵ مالیات بر ارزش افزوده صنف صنعت سنگ

بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۲۵ مالیات بر ارزش افزوده صنف صنعت سنگ 

نوع:بخشنامه
مواد مرتبط با مالیاتهای مستقیم: ۲۵۱
مواد مرتبط با ارزش افزوده: ۲۲ ,۲۱ ,۱۹ ,۱۸

بخشنامه شماره : ۲۵/۹۳/۲۰۰
تاریخ:۳۱/۰۲/۱۳۹۳

مخاطبین اصلی/ ذینفعان:
رؤسای محترم امور مالیاتی شهر و استان تهران
مدیران کل محترم امور مالیاتی استان ها
مدیران کل محترم مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران
مدیر کل محترم امور مالیاتی مؤدیان بزرگ

موضوع : مالیات بر ارزش افزوده صنف صنعت سنگ
به منظور حل مشکلات مطروحه توسط صنف صنعت سنگ جلسه ای در تاریخ ۲۷/۲/۱۳۹۳ در دفتر وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی با حضور آقایان دکتر فولادگر و صرامی نمایندگان محترم اصفهان، آقای دکتر عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، آقای پناهی قائم مقام سازمان، آقای طاری بخش معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان و آقایان اکبر دفاعی، رضا احمدی، محمد تقی عمو تقی نمایندگان صنف سنگبری و اتحادیه ها سنگبریها تشکیل و مفاد صورتجلسه تنظیم شده به شرح ذیل جهت اطلاع و اقدام ابلاغ می گردد.
۱- صنف سنگ حداکثر تا پایان خردادماه ۱۳۹۳ نسبت به ثبت نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده و ارائه کلیه اظهارنامه های خود تا پایان سال ۱۳۹۲ بر اساس فروش قطعی شده پرونده مالیاتی عملکرد پس از کسر اعتبارات خرید که دارای صورتحساب موضوع قانون مربوطه می باشد اقدام و مالیات و عوارض متعلقه را پرداخت و یا ترتیب پرداخت دهد.
۲- فعالان سنگ فراخوان شده مکلفند از ابتدای سال ۱۳۹۳ کلیه احکام مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده را از جمله صدور صورتحساب،اخذ مالیات از خریداران، ارائه اظهارنامه مالیاتی و تسویه با سازمان امور مالیاتی را به طور دقیق و صحیح انجام دهند.
۳- ادارات کل امور مالیاتی، اداره امور مالیاتی رسیدگی به پرونده های سنگبری های استان ها را تشکیل دهند و فعالان فراخوان شده صنف سنگ همزمان با تسلیم اظهارنامه نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند.
۴- در خصوص جرائم مؤدیانی که به تکالیف خود عمل نموده اند حداکثر مساعدت قانونی تا سقف صد درصد بخشودگی اعمال گردد.
۵- مالیات های مطالبه شده و قطعی نشده به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع و حداکثر مساعدت در جهت حل و فصل اختلافات مطابق قانون انجام پذیرد.
۶- پرونده های قعطی شده سنگبری ها جهت طرح شکایت در هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر راهنمایی گردند و ادارات کل امور مالیاتی حسب درخواست مؤدیان، موضوع را جهت دستور مقتضی  به رئیس کل سازمان امور مالیاتی و نهایتاً به وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در خصوص مؤدیانی که به تکالیف قانونی خود عمل نموده اند پیشنهاد و گزارش نمایند.
بدیهی است مؤدیانی که تا پایان خرداد ماه نسبت به ثبت نام و تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات اقدام ننمایند؛ ادارات امور مالیاتی مکلف هستند برابر مقررات و موازین قانونی و با رعایت ترتیبات مقرر نسبت به رسیدگی و مطالبه مالیات اقدام نمایند.

علی عسکری
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا