جزئیات دستور ۴ ماده‌ای مزدی وزارت کار / انتصاب رئیس کارگروه ویژه بهره وری

آغاز طراحی مدل جدید تعیین دستمزد؛

جزئیات دستور ۴ ماده‌ای مزدی وزارت کار / انتصاب رئیس کارگروه ویژه بهره وری

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی فرامرز توفیقی را به عنوان رئیس کارگروه تخصصی مزد و بهره وری منصوب کرد. در این حکم، بر عضویت ۷ نفر از مقامات کارگری، کارفرمایی و صاحبنظران در کارگروه، بهره گیری از اساتید صاحب نام اقتصادی کشور، طراحی مدل جدید مزد و بهره وری و تهیه و ارائه گزارش ماهیانه عملکرد در شورای ۳ جانبه ملی تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی، فرامرز توفیقی مشاور ارشد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران و رئیس کمیته ویژه دستمزد این مجمع را به عنوان “رئیس کارگروه تخصصی مزد و بهره وری” منصوب کرد.
در حکم معاون روابط کار وزارت کار برای توفیقی آمده است: “نظر به مراتب تعهد، تخصص وسوابق ارزشمند علمی و اجرایی در عرصه های مختلف، جنابعالی به عنوان رئیس کارگروه تخصصی مزد و بهره وری منصوب می شوید.
شایسته است با توجه به اهمیت بازکاوی سهم مزد در قیمت تمام شده تولید ملی و ضرورت تلاش برنامه ریزی شده با هدف کاهش قیمت تمام شده تولید و افزایش سهم مزد، نسبت به اجرای موارد زیر اهتمام جدی مبذول فرمائید:
۱- تشکیل کارگروه تخصصی “مزد و بهره وری” با عضویت ۷ نفر از نمایندگان علمی، صاحبنظر و اقتصادی تشکل های کارگری و کارفرمایی
۲- بهره گیری از مشاوره علمی نهادهای دانشگاهی، موسسات پژوهشی و اساتید صاحب نام اقتصادی کشور
۳- تهیه یک برنامه زمانبندی مشخص برای طراحی مدل مزد و بهره وری در چارچوب اصلاح ساختار قیمت تمام شده تولید
۴- تهیه و ارائه گزارش ماهانه از میزان پیشرفت کار در شورای مشاوره ۳ جانبه ملی”
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای عالی کار که به منظور تعیین افزایش حداقل دستمزد امسال کارگران در اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود، خواستار تشکیل کمیته ای در زمینه طراحی مدل جدید تعیین دستمزد بر اساس بهره وری شده بود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا