کسر مالیات از دستمزد کارگر طبق قانون انجام می‌شود / کارگران تخلفات را گزارش دهند

کسر مالیات از دستمزد کارگر طبق قانون انجام می‌شود / کارگران تخلفات را گزارش دهند

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به اینکه مالیات حقوق کارگران به صورت قانونی کسر می‌شود، گفت: کارگران در صورت مشاهده تخلف در این باره موارد را به اطلاع ادارات کار برسانند.
حسن بقاییان در گفت‌وگو با فارس در مورد کسر مالیات قانونی از حقوق و دستمزد کارگران اظهار داشت: با توجه به اینکه دستمزد کارگران به طور سیستمی و با سند صادر می‌شود، معمولاً مالیات آن هم به میزانی که در قانون ذکر شده کسر می‌شود.
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پاسخ به این سوال که چگونه برخی کارفرمایان مالیات را بیش از میزان مقرر یا از حقوق‌های معاف از مالیات کسر می‌کنند، گفت: برای پرداخت مزد کارگران سند حسابداری صادر می‌شود و معمولاً این نوع اقدامات غیرقانونی با وجود سند غیرمنطقی است، مگر در کارگاههای کوچکی که هنوز به روش سنتی و دستی مزد کارگر را پرداخت می‌کنند که در این صورت کارگران می‌توانند این موارد را به ادارات کار منعکس کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که مواردی از سوی کارگران به اطلاع ادارات کار برسد، آنها بازرسانی را به صورت نامحسوس برای پیگیری این مسئله اعزام خواهند کرد.
این فعال کارگری با بیان اینکه موارد این تخلف کم است، از کارگران خواست: نسبت به این مسئله هوشیار باشند و در صورت مشاهده تخلف آن را به اطلاع مراجع رسیدگی برسانند.
به گزارش فارس، طبق قانون، امسال مالیات حقوق شاغلان تا سقف یک میلیون تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. متاسفانه در این مملکت همه گوینده خوبی هستند. آقا به کجا باید شکایت کرد ؟؟ اولا که اصلا در شعب و ادارات مالیاتی هیچکس پاسخگوی امور مالیاتی نیست و مشاوری وجود ندارد. دوم اینکه خود کارمندان اداره اصلا بر قانون مشرف نیستند و هر کسی نظری می دهد .

    باید تاسف خورد برای این سیستم و این افرادی که فقط حرف می زنند.
    سامانه شکایات مردمی وزارت دارایی بعد از ۱ ماه و نیم هنوز پاسخی برای شکایت بنده ارسال نکرده.

دکمه بازگشت به بالا