سرخابی ها بزرگترین بدهکاران مالیاتی کشور

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه نپرداختن مالیات جرم است، گفت: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بزرگترین بدهکاران مالیاتی هستند که بدهی آنها از سال ۷۲ تا به امروز حدود ۷۰ میلیارد تومان است.

به گزارش تراز ،علی عسکری امروز در نشست خبری بدهکاران مالیاتی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، باید جلوی فرار مالیاتی گرفته شود و نسبت به این پدیده حساس باشیم .افرادی که مالیات نمی‌پردازند، عدم پرداخت مالیات آنها جرم است.

وی اضافه کرد: براساس اصلاح قانون مالیات‌ها در مجلس شورای اسلامی که به‌زودی به شورای نگهبان تقدیم خواهد شد، یکی از تضمین‌های لازم برای تقویت نظام مالیاتی، جرم تلقی شدن نپرداختن مالیات بود که براساس آن، در حال حاضر مالیات ندادن جرم تلقی می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد فرار مالیاتی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مورد پرداخت مالیات ورزشکاران خاطرنشان کرد: هیچ باشگاه ورزشی نیست که به ما بدهی مالیاتی نداشته باشد که در این بین بزرگترین بدهکاران مالیاتی ورزشی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این بدهی‌ها هم مربوط به یک یا دو سال قبل نیست بلکه بعضی از آنها از سال ۷۲ تاکنون بدهکار ما هستند. برخی از بدهی‌ها هم با یکپارچه‌سازی و متمرکز شدن مشخص شده است.

عسکری همچنین گفت: از یکسال قبل با ورزشکاران و باشگاه‌های آنها مذاکراتی برای پرداخت بدهی‌های مالیاتی آنها صورت گرفته است. البته برخی باشگاه‌ها با مشکل مالی روبرو هستند ولی ورزشکاران باید مالیاتشان را بپردازند. هنوز با برخی باشگاه‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس مشکل اساسی داریم و حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا