احتمال افزایش حقوق بازنشستگان

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از مشخص شدن وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان در روز جمعه خبر داد و گفت: پیشنهاد ما افزایش ۳۰ درصدی است که امیدواریم موافقت شود.

بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل حقوق را دریافت می کنند بنابراین شورای عالی کار باید بر اساس قوانین موجود تصمیم گیری نهایی را در مورد افزایش حقوق این افراد داشته باشد و ما نیز پیگیری های لازم را انجام داده به طوری که امروز با نمایندگان این شورا جلسه ای برگزار کرده ایم و در نهایت روز جمعه عدد افزایش حقوق بازنشستگان مشخص خواهد شد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: هر عددی که شورای عالی کار تعیین کند در صورتی که کمتر از درخواست ما باشد اعتراض خود را به شورای عالی کار و در نهایت به هیئت دولت منتقل خواهیم کرد.

به گفته وی حقوق بازنشستگان مطابق با تورم باید زیاد شود اما تورمی که اعلام شده را نیز قبول نداریم و این موضوع را می دانیم که بازنشستگان زندگی سختی دارند و از لحاظ معیشت و گذران نیازهای اولیه خود با مشکل روبرو هستند.

وی گفت: کمیته ای برای افزایش حقوق بازنشستگان تشکیل شده است و در کانون بازنشستگان این موضوع را رصد و پیگیری می کنیم که امیدواریم شورای عالی کار تمامی مشکلات بازنشستگان را در نظر و سپس نسبت به اعلام افزایش حقوق تصمیم بگیرد.

بیات به مزایای دیگر بازنشستگان اشاره کرد و گفت: از دیگر درخواست هایمان افزایش حق مسکن، خواروبار و سنوات این افراد است که آن را نیز پیگیر خواهیم بود.

وی در مورد اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس نیز اظهار داشت: طرح کرامت از ابتدای اسفندماه اجرایی شده و تاکنون نیز ۸ گروه ۲۵۰ نفره از بازنشستگان به مشهد مقدس اعزام شده اند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: اولویت اعزام با خانواده شهدا، ایثارگران، نخبگان و همچنین بازنشستگانی است که حداقل حقوق را دریافت می کنند و سن بالایی نیز دارند و از افرادی که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده اند.

به گفته وی، هزینه سفر برای بازنشستگان کاملا رایگان است و این طرح در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

منبع : مهر

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا