تاکتیک جدید دولت برای مقابله با بیکاری

معاون اشتغال وزارت کار گفت: با وجود محدودیت‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی فعلا باید از طریق واحدهای خُرد دنبال شود.

حسن طایی گفت: سیاست وزارت کار برای مقابله با بیکاری در کشور، اقتصاد بزرگ، بنگاه کوچک است. معاون اشتغال وزارت کار اظهارداشت: به دلیل محدودیت های اقتصادی، اشتغال زایی را باید در شرایط حاضر کشور از طریق بنگاه های کوچک پیگیری کرد.
وی با بیان اینکه اشتغال زایی کلان در ارگان های دولتی و صنایع بزرگ امکانپذیر نیست افزود: اشتغال برای خیل بیکاران امروز باید از طریق مشاغل خانگی، خُرد و کوچک محقق شود. طایی خاطرنشان کرد: حمایت مالی و قانونی، شبکه سازی، بازارسازی، بازاریابی و برندسازی مهم ترین سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه در مورد بنگاه های کوچک و مشاغل خُرد است.

طایی با اشاره به اجرای طرح تکاپو خاطرنشان کرد: این طرح می خواهد از طریق شبکه ها و خوشه های صنعتی، مدیریت هدفمند را با رویکرد تقویت حلقه های پیشین و پسین تولید دنبال کند. وی با اشاره به رسیدگی به مشاغل خانگی و خُرد از طریق طرح تکاپو در کشور اضافه کرد: این طرح مشاغل کوچک را به زنجیره ارزش و بازار متصل می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه تغییر سیاست اعتباری و تسهیلاتی بانکی، ایجاد و گسترش اشتغال عمومی و همچنین توسعه برنامه های اشتغال روستایی را به منظور کاهش مهاجرت و تعادل بخشی؛ از مهم ترین برنامه های وزارت کار در زمینه توسعه اشتغال زایی برشمرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا