افزایش سرمایه ۱۷۵ شرکت بورسی در سال ۹۳

مدیریت نظارت بر بازار اولیه اعلام کرد: مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی سال ۹۳ معادل ۲۷۳ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال بوده است.

مدیریت نظارت بر بازار اولیه بورس از افزایش سرمایه ۱۷۵ شرکت در سال ۹۳ خبرداد.

بر این اساس طی سال ۹۳، از مجموع مبلغ یاد شده بابت افزایش سرمایه ها، ۱۸۶ هزار و ۱۶۳ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهام داران و آورده نقدی، ۵۰ هزار و ۳۵۶ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال از محل سود انباشته، هشت هزار و ۹۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال از محل اندوخته ها و ۲۹ هزار و ۸۱ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صورت گرفته است.

مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی سال ۹۳ معادل ۲۷۳ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال بوده است.

مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه در حوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، طی سال ۹۳ اقدام به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین درخواست صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت، اوراق اجاره و مرابحه کرد.

این مدیریت پس از بررسی درخواست های افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام طی سال ۹۳، نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۷۵ شرکت، ۱۱ مورد اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اوارق مرابحه اقدام کرده است.

مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی دوازده ماه سال ۹۳ معادل ۲۷۳ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال بوده است. بر اساس مجوزهای صادره، ۶۸ درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهام داران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تامین شده اند.

به علاوه، در این مدت، چهار مورد اوراق مشارکت به ارزش هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، ۶ مورد اوراق اجاره به ارزش ۷ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال و یک مورد اوراق مرابحه به ارزش یک هزار میلیارد ریال منتشر شده است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا