وزیر ارشاد: حق بیمه خبرنگاران را میپردازیم

وزیر ارشاد: حق بیمه خبرنگاران را میپردازیم

«چنانچه مسئولان نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، خبرنگاران خود را بیمه کنند، این وزارتخانه توسط صندوق اعتباری هنر، این حق بیمه را تامین کرده و به آنان پرداخت می‌کند.»

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با مطالبات و بیمه خبرنگاران اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که برای حل این مشکل در کشور ایجاد شده صندوق اعتباری هنر است که بنده در بدو ورود به وزارت با بدهی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومانی این صندوق به سازمان تامین اجتماعی در راستای بیمه‌ها روبرو شدم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به دنبال قطع خدمات بیمه صندوق اعتباری هنر بود، ادامه داد: در مدت زمان گذشته سعی شد بخشی از بدهی‌ها داده شود تا نگذاریم این بیمه قطع شود.

جنتی افزود: امسال نیز اعتباراتی برای این امر قرار داده‌اند تا بخش قابل توجهی از این بدهی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. ضمن اینکه این صندوق می‌تواند به عنوان یک بنگاه اقتصادی درآمدزا که تکیه به اعتبارات دولتی نداشته باشد، محسوب گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در قانون اشاره شده که مسئولان مطبوعات و خبرگزاری‌ها خودشان باید خبرنگاران را بیمه کنند و ما ترغیب کرده‌ایم که تمام نشریات و خبرگزاری‌ها خبرنگاران‌شان را بیمه نمایند.

وی با بیان اینکه ممکن است در ابتدای کار اصحاب رسانه دچار مشکل شوند، خاطرنشان کرد: اعلام کرده‌ایم در صورتی که مسئولان نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری خبرنگاران خود را بیمه کنند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط صندوق اعتباری هنر، این حق بیمه را تامین کرده و به آنان پرداخت می‌کند.

قانون و ارزش‌های اسلامی خط قرمز وزارت ارشاد است

علی جنتی درباره تفاوت نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال با سال‌های گذشته گفت: امسال بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تقویت شده و با توجه به رویکرد سیاسی دولت، ناشران بین‌المللی خصوصا ناشران اروپایی از این نمایشگاه استقبال کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فقط به عنوان نمایشگاه کتاب نگاه نمی‌کنیم، بلکه این نمایشگاه یک باشگاه فرهنگی و یک رویداد بزرگ علمی و فرهنگی است.

جنتی افزود: در راستای غنای برنامه‌های نمایشگاه، تالارهایی برای گفتگو و بحث تدارک دیده شده که در آن اصحاب فکر و اندیشه با سخنرانی و میزگرد به بیان نظرات خود می‌پردازند.

وی در پاسخ به این سوال که «خطوط قرمز فعالیت هنرمندان را چه می‌دانید؟» گفت: «قانون»؛ تا آنجایی که قانون به ما اجازه داده بایستی در چارچوب قانون عمل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: رعایت ارزش‌های اسلامی نیز از مواردی است که باید هنرمندان مورد نظر داشته باشند و هر فعالیتی که مخالف قانون و ارزش‌های اسلامی باشد خط قرمز ما محسوب می‌شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا