مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه پردرآمدها آغاز شد

مشاور رئیس جمهوری در امور اقتصادی؛ از آغاز مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه گروه های پردرآمد خبر داد و افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اکنون مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه گروه های پردرآمد را آغاز کرده است.

مطالعات مقدماتی برای حذف یارانه پردرآمدها آغاز شد

مسعود نیلی با بیان این که انجام مطالعات باید سنجیده باشد تا شوکی به جامعه وارد نشود، افزود: خوشه بندی و تقسیم بندی دهک های جامعه یک کار پردردسر و بسیار پیچیده با عواقب بسیار زیاد است، امامی توانیم دو باره گروه های هدف را تعریف کنیم.

وی بر دقت لازم برای انجام این مطالعات تاکید کرد و افزود: این مطالعات باید به گونه ای انجام شود که استمرار آن را تضمین کند.

نخستین یارانه نقدی سال ۹۴ بدون تغییر نسبت به سال قبل به ارزش ۴۵هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر واریز شد و پیش بینی می شود حدود ۷۶ میلیون نفر در این مرحله مشمول دریافت یارانه نقدی باشند که براین اساس دولت سالانه ۴۲۵ هزار میلیارد ریال (۴۲.۵ هزار میلیارد تومان) یارانه پرداخت می کند.

ارزیابی ها از تصمیم مجلس در قالب قانون بودجه امسال نشان می دهد که منابع لازم برای توزیع نقدی و غیرنقدی در قانون بودجه امسال با کاهش ۳۰۰۰ میلیارد تومانی نسبت به رقم ۴۲هزار میلیاردی لایحه پیشنهادی دولت همراه است رقم کاهش یافته ای که باید برای تراز شدن درآمد و هزینه موجود، دولت حدود ۵ میلیون یارانه بگیر را از بین حدود ۷۶میلیون نفرحذف کند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا