رشد ۴۴۷ واحدی شاخص کل بورس

بازار سهام امروز شاهد تقویت تدریجی ارزش و حجم معاملات سهام بود بازاری که خوش‌بین به برخی خبرهای اقتصادی مورد انتظار خود نشانه‌های کمرنگی از ورود نقدینگی به بازار را لمس کرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه ۸ تیرماه ۹۵، با افزایش ۴۴۷ واحدی به رقم ۷۴ هزار و ۱۹۰ واحد  رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۱۳۹ واحدی عدد ۱۳ هزار و ۷۷۴ واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۸۱۷ واحدی عدد ۸۳ هزار و ۳۳۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۳۹۸ واحدی به عدد ۵۱ هزار  و ۶۴۶ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۴۶۸ واحد افزایش به رقم ۱۶۳ هزار و ۸۲۱ واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۵ واحدی عدد ۷۷۹ واحد را برای خود ثبت کرد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با ۶۷ واحد، ایران خودرو با ۵۷ واحد و سایپا با ۵۵ واحد، افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲۴ واحد، مخابرات ایران و پتروشیمی جم هر یک تا ۱۸ واحد،‌بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۲۴۸ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۴ هزار و ۳۹۴ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کشت و صنعت پیاذر، فولاد امیرکبیر کاشان، صنعتی پارس خزر، لامپ پارس شهاب،‌معادن منگنز ایران، نوش مازندران، حفاری شمال، سرمایه‌گذاری سایپا، کشتیرانی دریای خزر و حق تقدم آن، مجتمع گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس، تثه‌ تیرماه ۹۳ از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری ساپیا، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر، بانک کارآفرین، حفاری شمال، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی، سیمان دشتستان، حق تقدم خرید سهام مجتمع سیمان غرب آسیا و ساختمان اصفهان بازگشایی شدند.

امروز ۱۵۹ میلیون حق تقدم استفاده نشده بانک آینده به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در نماد معاملاتی بانک تجارت نیز امروز ۷۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

در فولاد کاویان نیز امروز اندکی بیش از ۱۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامداران عمده همراه بود.

همچننی امروز کمتر از ۱۲ میلیون سهم بیمه آرمان به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان به طور بلوکی میان کدهای درون گروهی جابجا شد.

در گسترش انرژی آذراب نیز امروز ۸ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد.

بازار سهام با پیشرو شدن خودرویی‌ها و گروه فلزات اساسی شاهد معاملاتی متعادل و رو به مثبت در اغلب نمادهای معاملاتی و گروه‌های پیشرو بازار بود این در حالی است که امکان گشایش اعتبارات اسنادی (LC) از سوی سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و اتریش باعث شد تا بازار سهام نسبت به خبرهای امیدوارکننده مورد انتظار خود با امید بیشتری به روزهای آینده بنگرد.

بانک تجارت با عنوان یکی از اصلی‌ترین بانک‌های ایرانی گشایش کننده اعتبارات اسنادی یکی از اصلی‌ترین بانک‌های مورد توجه بازار در روزهای آینده است.

در گروه خودرویی‌ها نیز امروز در حالی صف خرید میلیونی سایپا در آستانه برگزاری مجامع و احتمال اعلام تعدیل‌های مثبت سنگین‌تر شد که در نماد معاملاتی ذوب آهن اصفهان نیز امروز صف خرید پایدار ۱۰ میلیون سهمی قابل تامل بود. در گروه خودرویی‌ها امروز گروه ایران خودرو نیز با اقبال خریداران اغلب حقیقی رو به صف خرید حرکت کرد.

امروز بازار سهام بازاری متعادل و رو به مثبت بود که پیدا شدن نشانه‌هایی ضعیف از ورود نقدینگی باعث شد تا حجم و ارزش معاملات روزانه این بازار کمی متفاوت‌تر از روزهای قبل باشد بازاری که حقوقی‌ها نیز به تدریج خریدار سهام شده‌اند.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا