طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران در کشور اجرا شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگران را در کشور خواستار شد.

دکتر علی ربیعی در پایان بازدید خود از معدن زغالسنگ البرز شرقی واقع در منطقه طزره شهرستان دامغان در جمع مسئولان این شهرستان و این مجموعه با بیان اینکه معادن می‌توانند به کم شدن نرخ بیکاری در استان سمنان کمک شایانی کند، اظهار داشت: به عنوان وزیر کار کشور به همه کارگران معادن سلام و پیام می‌دهم که گرچه نمی‌توانیم آن‌گونه که شایسته است به شما رسیدگی کنیم؛ اما با تمام وجود درک می‌کنیم که کار در معدن چه سختی‌ها و رنج‌هایی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان شرکت ذوب آهن که معدن طزره دامغان نیز زیر مجموعه این شرکت محسوب می‌شود، تصمیم گرفته شد روند بیمه تکمیلی کارگران این مجموعه که آغاز شده با قوت دنبال شود و در آینده نزدیک شاهد ارتقای بیمه‌های تکمیلی آنان باشیم.

وی با تأکید بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با هدف تأثیر مثبت و بهبود حقوق و دریافتی کارگران معدن زغالسنگ البرز شرقی طزره دامغان، تصریح کرد: اجرای این طرح در این معدن را دنبال خواهم کرد تا به دقت اجرایی شود و موجبات رضایت بیشتر قشر زحمت‌کش کارگران را فراهم سازد.

دکتر ربیعی با اشاره به اینکه معدن زغالسنگ البرز شرقی منطقه طزره شهرستان دامغان از بهترین معادن ایران است که ظرفیت مناسبی برای گسترش دارد، خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد خدماتی را از جمله در بخش بهداشت و درمان برای شهر‌های اطراف این معدن به‌ویژه شهرستان دامغان که این مجموعه در منطقه طزره این شهرستان واقع شده و کارگرانشان در این معدن فعال هستند در نظر بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: صندوق بازنشستگان این معدن نیز در اختیار ما است که متأسفانه از جمله صندوق‌های بیماری بوده که تحویل گرفته‌ایم و با تمام توان در حال اصلاح ساختار آن هستیم تا بتواند در آینده خدمات لازم را با شرایط بهتری ارائه دهد.

وی با بیان اینکه شخصا سابقه کار در مراکز تولیدی را دارم اما هیچ‌گاه در یک معدن کار نکرده‌ام، اظهار داشت: درک می‌کنیم که کار در معدن چه مشقاتی دارد و همه تلاش خود را به‌کار می‌بندیم تا ایمنی و امنیت معادن را افزایش داده و وضعیت کار و معیشت کارگران خدوم این حوزه را بهبود بخشیم.

دکتر ربیعی تصریح کرد: خوشبختانه معدن زغالسنگ البرز شرقی واقع در منطقه طزره دامغان با همت و اتحاد نظر بین کارگران، تشکل‌های کارگری و مدیران شرکت شرایط رو به بهبودی دارد.

وی با بیان اینکه  بدهی یک ماهه معوق کارگران  مربوط  به سال‌ها قبل است تصریح کرد: مدیران شرکت این عقب افتادگی را در ماه‌های ابتدایی سال جدید برطرف می‌کنند.

منبع : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا